Co tedy může nakonec zaznít v týmovém rádiu?

V poslední době a to dokonce těsně před závodem se měnilo omezení rádiové komunikace.
Co tedy může nakonec zaznít v týmovém rádiu?

Cílem změn je omezit vliv týmů na jezdce. Ten by se měl více rozhodovat sám. Zakázáno je vše, kromě:

  • Potvrzení, že zpráva od jezdce byla přijata (případně zopakování zprávy, aby jezdec věděl, že zprávu tým pochopil)
  • Informace o kritickém problému s vozem.
  • Informace o poškození vozu.
  • Určité typy nastavení, které ale nepřispívají ke zvýšení výkonu, ale mají zabránit poškození aktuatoru apod.
  • Pokyn k zajetí do boxů.
  • Informace o vlajkách, safety caru, virtuálním safety caru.
  • Předání zpráv od vedení závodu.
  • Informace o mokré trati, nečistotách na trati.
  • Informace o počasí.
  • Informace o vlastním čase na kolo nebo sektorových časech.
  • Informace o čase na kolo soupeře.
  • Pokyny ohledně provozu na trati a rozestupech během tréninku nebo závodu.
  • Pozice během tréninku nebo závodu.
  • Povzbuzování.
  • Během pohybu v boxech informace o tom, že má projet boxovou uličkou, provést cvičný pit stop apod.
  • Informace o strategii své a strategii soupeře. Omezeno na informace o načasování zastávek a pneumatikách, které byly, budou použity. Informace o změně nastavení, které odpovídá použitým pneumatikám.
  • Informace o penalizacích soupeře, případně překročení limitů tratě.
  • Oznámení, že DRS bylo povoleno, zakázáno.
  • Diskuse o možném selhání DRS.
  • Informace o oleji.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Nováčci: Palmer těsně za body, Haryanto závod nedokončil