V poslední době a to dokonce těsně před závodem se měnilo omezení rádiové komunikace.
Cílem změn je omezit vliv týmů na jezdce. Ten by se měl více rozhodovat sám. Zakázáno je vše, kromě:
- Potvrzení, že zpráva od jezdce byla přijata (případně zopakování zprávy, aby jezdec věděl, že zprávu tým pochopil)
- Informace o kritickém problému s vozem.
- Informace o poškození vozu.
- Určité typy nastavení, které ale nepřispívají ke zvýšení výkonu, ale mají zabránit poškození aktuatoru apod.
- Pokyn k zajetí do boxů.
- Informace o vlajkách, safety caru, virtuálním safety caru.
- Předání zpráv od vedení závodu.
- Informace o mokré trati, nečistotách na trati.
- Informace o počasí.
- Informace o vlastním čase na kolo nebo sektorových časech.
- Informace o čase na kolo soupeře.
- Pokyny ohledně provozu na trati a rozestupech během tréninku nebo závodu.
- Pozice během tréninku nebo závodu.
- Povzbuzování.
- Během pohybu v boxech informace o tom, že má projet boxovou uličkou, provést cvičný pit stop apod.
- Informace o strategii své a strategii soupeře. Omezeno na informace o načasování zastávek a pneumatikách, které byly, budou použity. Informace o změně nastavení, které odpovídá použitým pneumatikám.
- Informace o penalizacích soupeře, případně překročení limitů tratě.
- Oznámení, že DRS bylo povoleno, zakázáno.
- Diskuse o možném selhání DRS.
- Informace o oleji.
Foto: Getty Images / Mark Thompson