Co stálo za problémy McLarenu v Británii? Opět to byly pneumatiky

McLaren podal v Silverstonu na své poměry špatný výkon. Zaskočila ho především tvrdá směs v druhé polovině závodu.
Co stálo za problémy McLarenu v Británii? Opět to byly pneumatiky

Jezdci McLarenu dokončili domácí závod na osmém a desátém místě, což bylo pro tým velkým zklamáním. Největším překvapením bylo, že si Hamilton nepolepšil vůči své startovní pozici.

"Očekávali jsme, že na tomto okruhu budeme silnější," přiznal technický ředitel McLarenu Paddy Lowe v rozhovoru pro Autosport. "Takže bylo velkým zklamáním, že tomu tak na suchu nebylo."

A jak se to celé stalo? Hamilton zvolil pro závod méně obvyklou strategii a startoval na tvrdší směsi. V první desítce stejně uvažoval už jen Alonso. Na první sadě pneumatik vydržel až do 21. kola, kdy si dojel pro měkčí směs. Na té ale odjel jen sedm kol, než se vrátil k mechanikům pro další sadu tvrdší směsi, na které absolvoval zbytek závodu.

I když, jak se později ukázalo, nejlepší strategií bylo odstartovat na měkčích pneumatikách a poté přezouvat na ty tvrdší, hlavní problém McLarenu byl někde jinde.

"Nemyslím, že tato konkrétní strategie byla špatná," hodnotil Lowe. "Myslím, že u Alonsa zřejmě bylo špatně, že zastavili moc brzo na poslední zastávku. Jejich druhá tvrdá sada podle všeho držela a měli s ní pokračovat, ale oni se snažili pokrýt Webbera. Takže si nemyslím, že s touto strategií bylo něco zásadně špatně."

"To samé platí pro nás, s odstupem času se dá říct, že jsme Lewise měli nechat déle na měkčí směsi uprostřed závodu. Někdo by nás mohl obvinit, že jsme byli až moc defenzivní, abychom pokryli Grosjeana, protože teď je vidět, že poslední tvrdá sada byla vůči očekáváním a svým možnostem tak pomalá, že správnou defenzivní strategií by bylo se bránit Schumacherovi."

"I když se mohlo zdát, že jsme byli moc defenzivní, ve skutečnosti jsme nebyli dostatečně defenzivní, protože kdybychom druhý stint jeli delší, pokryli bychom Schumachera a udrželi sedmé místo. Ale naším cílem nebylo sedmé místo..."

Jak už Lowe uvedl, McLaren zcela zaskočila výkonnost pneumatik, a to už po prvním přezutí. "Nemyslím, že startovat na tvrdé směsi bylo pro Lewise špatné, svým způsobem mu to fungovalo dobře," pokračoval. "Velkým problémem bylo, že nezískal moc přilnavosti navíc na měkčí směsi v prostředním stintu, a když jsme pak nasadili poslední tvrdou sadu..."

"My jsme nemohli předvídat, když jsme se snažili pokrýt Grosjeana, že auto bude tak pomalé na poslední sadě pneumatik. Bylo pomalejší o víc než sekundu, než mělo být. Bylo to jasné od chvíle, kdy vyjel. Lewis řekl: ´Chová se to jako jiné pneumatiky než ty, které jsem měl v prvním stintu.´"

McLaren tedy nezvládl práci s pneumatikami, alespoň ne stejně dobře jako soupeři. "Je třeba říct, že je tu hodně šumu v tom, jak se mění chování pneumatik z okruhu na okruh," konstatoval Lowe. "Ale také je třeba říct, že jsme poslední dobou na různých okruzích ztráceli. Doufali jsme, že tady budeme silní, ale nebyli. To znamená, že se musíme vrátit a odvést více tvrdé práce."

Stejně jako Button přiznal i Lowe, že kdyby měly Sauber a Williams dobrý den, McLaren by jim v Silverstonu podlehl. Své naděje teď wokingský tým upírá k většímu balíku úprav, který nasadí v Německu. Na druhé straně se ale nedomnívá, že by s MP4-27 bylo něco zásadně špatně. V Británii mohlo sehrát velkou roli počasí.

"Další faktor je, jak nastavíte auto pro závod? Nemyslím, že někdo předpovídal, že se tak oteplí (v neděli), a to asi v jistých ohledech hrálo proti nám," odhadl Lowe. "Těžko říct, jak to vyřešili ostatní. Podle pravidel můžete při změnách počasí změnit některé věci, jiné ne, nemůžete změnit nastavení zadního křídla. A byli byste hodně odvážní, kdybyste v kvalifikaci nastavili zadní křídlo na sucho."

"Ostatní byli ve vztahu k počasí možná optimističtější než my. Ale nebylo všechno špatně, v závodě jsme měli dobré chvíle. V posledním stintu měl Jenson na začátku dobrou rychlost, když měl volnou trať. Nedá se říct, že je auto od základu katastrofální."

"Znovu šlo o to, jak z něj většinu času dostat maximum. Auto bylo tento víkend velmi silné na mokrých pneumatikách, a kdybyste neměli přítlak, tak byste takovou výkonnost hned neměli. My se trápíme s konzistencí."

Další článek: Tento týden proběhnou v Silverstonu testy mladých talentů jen se třemi týmy

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10