Co nabídne nová trať v Madridu? Chybět by neměly dva tunely a klopené zatáčky | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Co nabídne nová trať v Madridu? Chybět by neměly dva tunely a klopené zatáčky

Velká cena Španělska se bude od roku 2026 konat v Madridu. Jaké budou charakteristiky nového okruhu?

V kalendáři F1 čím dál tím čaštěji přibývají městské okruhy. Tento trend potvrzuje i včerejší oznámení, kdy F1 informovala o tom, že Velkou cenu Španělska sezony 2026 přesouvá z okruhu u Barcelony přímo do Madridu.

I když do prvního závodu v Madridu, do jehož oblasti se F1 vrátí poprvé od roku 1981, zbývají více než dva roky, již nyní jsou známy základní charakteristiky okruhu.

Tou hlavní je, že nepůjde o zcela tradiční městký okruh typu Monaka či Singapuru, nýbrž o hybridní dráhu, podobnou například Miami. To znamená, že se některé částí okruhu budou skládat z bězných dopravních komunikací, zatímco jiné budou určené pouze pro závody.

Závodiště v Madridu by mělo mít délku 5,47 kilometru a 20 zatáček, což odpovídá parametrům moderních okruhů F1.

Okruh se bude rozhléhat do dvou oblastí – madridského výstaviště IFEMA a čtvrti Valdebebas, kde se mimo jiné nachází i zázemí fotbalového Realu Madrid. Oba úseky budou v rámci závodní dráhy spojeny dvěma tunely. 

Podle Craiga Wilsona, pracovníka FOM (Formula One Managemnt), který se na podobě dráhy zásadně podílel, trať nabídne vše co je třeba, aby byla dostatečně pestrá.

„Od prvního návrhu až po dnešní stav vzniklo asi 24 modelů trati. Nyní máme koncept, se kterým můžeme s radostí pokračovat v dalším procesu. Myslím, že trať bude pro jezdce výzvou,“ uvedl Wilson, kterého cituje oficiální web F1.

Aby okruh nabídl zajímavé závodění, budou některé jeho zatáčky klopené. Dominovat by v tomto ohledu měla zatáčka číslo 10, nacházející se v oblasti Valdebebas.

Organizátory závodu však ještě čeká dost práce, než se v roce 2026 začne závodit.

„Další kroky spočívají v tom, že nyní je třeba přejít od konceptu k detailnímu návrhu a projít procesem homologace ze strany FIA, což zahnuje bezpečnostní posudky, aby bylo možné získat licenci Grade 1 (nutná pro pořádání závodů F1, pozn. red.),“ vysvětlil Wilson.

„Jakmile se začne stavět, je potřeba projít všemi inspekcemi, zatímco my s developery budeme pracovat na veškerém plánování a infrastruktuře. Dále pak na tom, jak budou uspořádány boxy, jaká budou specifika uspořádání padoku a zabývat se budeme i integrací všech našich systémů,“ dodal Wilson.

Doporučujeme

Články odjinud