Co jiného bychom od nich mohli čekat?

Není snadné pilotovi upírat jeho závodnické instinkty. Oba jezdci navíc bojují o titul.

Předpovídat průběh závodů v Kanadě je vždy obtížné. Poprvé v letošním roce jezdci pojedou s vozy nastavenými na malý přítlak. V minulosti už se mi stalo, že jsem do Kanady přijel v jinak dominantním voze a po nainstalování těch supermalých křidélek jsem se s autem trápil, protože se v tu ránu začalo chovat naprosto odlišně. Myslím, že je několik důvodů, proč by měl okruh vyhovovat McLarenu. Má nejlepší maximální rychlost, na f-potrubí pracoval zdaleka nejdéle a motory Mercedes jsou všeobecně považovány za nejlepší ve formuli 1. Při sledování Grand Prix Turecka bylo i v televizi vidět, že Lewis při brzdění na konci zadní rovinky na Red Bully hodně získává. McLaren může být nejsilnější, ale neberte to jako jistotu. Kanada může hrát do karet rozličným vozům a ačkoliv očekávám, že to opět bude souboj Red Bull versus McLaren, slavit úspěch může i kontrolovaná agresivita Roberta Kubici.

Dilema u Red Bullu

Když se přihodí podobná kolize jako ta v Turecku, můžete se snažit seč můžete, ale jistým změnám v týmu nezabráníte. Je to ale nutné zlo, kterým si musí stáj, ze které se stal vážný kandidát na boj o titul, projít. Za mých dob v McLarenu by Ron Dennis případnou kolizi mezi Mikou a mnou vyřešil ještě ten den, co se odehrála. Zavolal by si nás k sobě, popovídal si s námi a argumentoval nasbíranými daty. Přiměl by nás se buď shodnout na viníkovi, či souhlasit s tím, že se jednalo o běžný závodní incident. Vypadá to, že se Red Bull vydal podobnou cestou. Co jiného by taky mohl dělat? Žádný pilot nechce nabourat - obvykle to znamená vyřazení ze závodu. Není ale snadné pilotovi upřít jeho závodní instinkty. Podíváme-li se na průběh posledních závodů a vezmeme-li v úvahu fakt, že spolu bojují o titul, co bychom od nich mohli čekat? Neuvědomoval jsem si, že Christian Horner už něčím podobným prošel. Bylo to v době, kdy vedl tým formule 3000 a jeho dva jezdci, Vitantonio Liuzzi a Robert Doornbos, bojovali o titul. Před závodem ve Spa oba dostali pokyny, aby si vzájemně nechali hodně místa. Po startu se už v Eau Rouge dotýkali koly. Fakt, že sám Christian v minulosti závodil, mu v komunikaci s Markem a Sebem pomáhá. I on nabourával auta a musel se s tím pak nějak vypořádat.

Upřednostňuje Mercedes Schumiho?

Tenhle business je ukrutně nevypočitatelný. Jediné dostupné měřítko výkonnosti je porovnávání týmových kolegů. Když tedy dojedete osmý a váš parťák třeba desátý, považujete to za fajn víkend. Než budeme moci Michaela soudit, musíme mu dát čas do poloviny sezony. Myslím si ale, že zatím musí být spokojený. Objevovaly se spekulace o tom, že se vůz vyvíjí ve prospěch Michaela. Pokud je to pravda, Nico musí vstát a říct si, co potřebuje. Je to jedna z výzev, kterým musí pilot formule 1 čelit. Osobně jsem vždy věřil tomu, že rychlejší auto je rychlejší pro oba jezdce. Michael se s předsezonním očekáváním vypořádal velmi dobře. Ještě jsem neměl šanci s ním udělat interview pro televizi, ale vypadá teď více otevřeně. Pokud Mercedes dokáže postavit vítězné auto, má Michael potenciál dostat se znovu na vrchol? Podle mě rozhodně.

Doporučujeme

Články odjinud