Lotus balancuje na hraně. Je to balancování, ze kterého už mnohé bolí hlava. Příběh může mít nakonec dva konce.
James Allen píše, že v pondělí je pro Lotus den D. Tým totiž čeká stání před londýnským soudem a ve hře je zcela reálně to, že Lotus bude následovat Caterham a Marussii – skončí v insolvenci. Zachránit ho už může nikoliv zázrak, ale Renault. Ten ovšem odkoupení Lotusu stále nepotvrdil.
Dříve se spekulovalo, že Renault čeká na bonus. Peníze z komerčních práv se rozdělují podle složitého klíče. Kromě určitých pevných částek je zde samozřejmě balík podle pořadí v šampionátu ale také bonusy pro historické a úspěšné týmy. Ferrari dostává 100 milionů, zatímco Mercedes nebo McLaren 34 milionů dolarů. Renault chce tyto peníze také – v soutěži byl s přestávkami prakticky celou její historii (jako dodavatel nebo majitel týmu) a v letech 2005 a 2006 získal i tituly. Ecclestoen pro Reuters prozradil, že to rozhodně není on, kdo situaci zdržuje, na bonusu se s Francouzi dohodl už před dvěma týdny.
Zatím není jasné, jak by měla vypadat finální dohoda a jaký podíl si udrží Genii Capital. Psalo se také o tom, že minoritní podíl bude mít Alain Prost, který by vystupoval v podobné roli jako Lauda u Mercedesu. Poslední informace ale tohle popírají.
Jednou z hlavních překážek mohou být dluhy. Ty se objevují i tam, kde by je člověk skoro ani nečekal.
Týmy si vozí na závody své motorhomy, ale samozřejmě pouze na ty evropské. Mimo starý kontinent si pronajímají přímo na okruhu „statické motorhomy“. Do svého zázemí se ale Lotus v Suzuce nedostal – stále nezaplatil za loňský rok. Vybavení týmu se tak ve čtvrtek válelo pod plachtou venku, Grosjean poskytoval rozhovory také venku a najíst se tým chodí k Ecclestonovi.
Není divu, že Romain Grosjean z této potápějící se lodi utekl k týmu Haas. Zřejmě i s vidinou toho, že po ročním angažmá u „béčka Ferrari“ přejde do Ferrari skutečného.
Aktualizace: Matthew Carter řekl BBC, že tiskovou zprávu Renaultu můžeme očekávat příští týden.
Aktualizace 2: Podle Autosportu by měl Renault pomoci se zaplacením dluhů, kvůli kterým hrozí Lotusu insolvence.
Foto: Getty Images / Clive Mason