Co brzdí Vandoorna? McLaren má odpověď

Belgičanovi podle týmu z Wokingu uškodil jezdecký styl, na který si navykl v juniorských závodních sériích.
Co brzdí Vandoorna? McLaren má odpověď

Do formule 1 přišel s pověstí supertalenta, který se v nejprestižnější motoristické sérii objeví možná jednou za dekádu. Všeobecná chvála vyvolala velká očekávání. Ta se však pětadvacetiletému Stoffelu Vandoornovi zatím nedaří naplňovat. Pere se s nepovedeným monopostem McLarenu a poměrně výrazně zaostává za týmovým kolegou Fernandem Alonsem.

Stoffel Vandoorne juniorskými sériemi prolétl jako vítr a jeho jméno nabylo značnou cenu. Podle McLarenu však právě návyky, které získal v nižších sériích, Belgičanovi brání v rozletu ve formuli 1.

„V juniorských kategoriích mají všichni pořád stejné auto. A tomuto autu přizpůsobíte svůj jezdecký styl. Formule 1 je jiná. Na každý závod přivezeme tu nové přední křídlo, tu zadní, jindy zase novou podlahu. Vyvážení vozu se neustále mění.

Je to tak, že v jiných sériích vám poradí způsob, jak se přizpůsobit určitému vozu. Ve formuli 1 musíte být flexibilnější. Klíčové jsou zkušenosti. Učí se. Musíme se zlepšit po stránce aerodynamiky, abychom lépe sedli jeho přirozenému jezdeckému stylu,“ řekl sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier.

Před GP Monaka se Vandoorne sešel s inženýry týmu a v průběhu závodního víkendu se zdálo, že konzultace přinesla své ovoce.

„V posledních týdnech jsem tvrdě pracoval na tom, abych zlepšil svůj vztah s inženýry a dostal z auta to, co chci. Výsledek v kvalifikaci byl velmi povzbudivý, nepočítám-li bouračku. Ve formuli 1 jsem stále nováček, ale učím se rozumět si s mechaniky i s vozem. Jdu správným směrem,“ věří Vandoorne. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Upgrade nebude. Brownovi dochází s Hondou trpělivost

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)