Deštivá Grand Prix Číny přinesla mnoho zajímavých momentů. Zdaleka nejlépe ze všech se se složitými podmínkami vypořádal tým z Wokingu.
Čtyři vítězství v kvalifikaci za sebou a rychlostní
dominance ve všech odjetých závodech Red Bull jednoznačně stavila do role
favorita v dnešní GP Číny. Již nějakou dobu před závodem bylo jasné, že
důležitou roli bude hrát počasí. Nad okruhem se usadila neprostupná mračna.
Zdálo se otázkou času, kdy začne silnější déšť.
Ani jednomu Red Bullu ovšem nevyšel start, který se naopak
náramně vyvedl Fernandu Alonsovi. Bylo to ovšem za cenu ulitého startu. Za to
zákonitě následuje trest průjezdu boxovou uličkou. První kolo se však neobešlo
bez incidentů Vitantonio Liuzzi neovládl svůj monopost a narazil do Buemiho. Na
trať tudíž musel safety car. Jeho výjezdu mnoho jezdců využilo k přezutí
pneumatik.
Po zajetí safety caru zpět do boxů byl ve vedení Nico
Rosberg před Jensonem Buttonem. Ani jeden z nich ovšem nebyl v boxech
pro mokré pneumatiky. Zdálo se ale, že piloti, kteří zůstali na slickách, ovšem
byli záhy v nevýhodě. Asfalt byl čím dál tím víc mokrý. O chvíli později
ale bylo jasné, že risk setrvání na suchých pneumatikách se vyplatil. Mnoho
jezdců se k mechanikům vrátilo pro hladké obutí. Velmi těsné to
v boxech bylo mezi Vettelem a Hamiltonem.
Po jedenácti odjetých kolech vedl stále Rosberg před
Buttonem a Kubicou. Čtvrtý byl Vitalij Petrov. Ani jeden z uvedených
pilotů v té době neměl za sebou zastávku u mechaniků. Alonso po penalizaci
spadl daleko do hloubi pole.
Po dlouhém souboji se Lewis Hamilton dostal před Michaela
Schumachera. Vzhůru pořadím rychle stoupalo duo Red Bullu. V devatenáctém
kole se Jenson Button dostal před Nica Rosberga. Ten o svůj pětivteřinový
náskok přišel po jezdecké chybě. Vzápětí opět začaly divoké manévry
v boxech – opět začalo pršet.
Na trati se opět ocitl safety car. Důvodem byly části
poškozeného přítlačného křídla Alguersuariho ležící v ideální stopě na
dráze. V pětadvacátém kole byl závod restartován. Na trati již v té
době byla souvislá vrstva vody. Tyto podmínky vůbec neseděly Schumacherovi,
který se začal propadat. Opačný směr nabral Hamilton. Rozestup mezi vedoucím
Buttonem a Rosbergem se nezmenšoval.
Pilot Mercedesu si naopak musel hlídat dotírajícího Lewise
Hamiltona. Brit se před Rosberga nakonec dostal díky lépe načasované výměně
pneumatik. McLaren měl rázem zaděláno na zisk double. Buttonovi se pohodlně
dařilo si svůj náskok hlídat. Na čele závodu již k ničemu dramatickému
nedošlo. Button si dojel pro druhé vítězství v sezoně. McLaren díky
druhému Hamiltonovi získal double. Stupně vítězů doplnil Rosberg. Alonso i přes
penalizaci dojel čtvrtý a porazil tedy oba Red Bully. Pátý byl statečně
bojující Robert Kubica. Zbytek bodovaných pozic si mezi sebe rozdělili Vettel, Petrov, Webber, Massa a Schumacher. Závod nedokončili Trulli, di Grassi, de la Rosa, Buemi, Kobajaši, Liuzzi a Glock.
FOTOGALERIE
GP Číny - závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
56 |
vítěz |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+1.5 s |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
56 |
+9.4 s |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
56 |
+11.8 s |
5 |
Robert Kubica |
Renault |
56 |
+22.2 s |
6 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
56 |
+33.3 s |
7 |
Vitaly Petrov |
Renault |
56 |
+47.6 s |
8 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
56 |
+52.1 s |
9 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+57.7 s |
10 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
56 |
+61.7 s |
11 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
56 |
+62.8 s |
12 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
56 |
+63.6 s |
13 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
56 |
+71.4 s |
14 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
55 |
+1 kolo |
15 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
55 |
+1 kolo |
16 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
54 |
+2 kola |
17 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
52 |
+4 kola |
|
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
26 |
+30 kol |
|
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
8 |
+48 kol |
|
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
7 |
+49 kol |
|
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
0 |
+56 kol |
|
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
0 |
+56 kol |
|
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
0 |
+56 kol |
|
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
0 |
+56 kol |