Cílem týmu Lotus je příští rok sedmé nebo osmé místo

Lotus Racing byl letos nejlepší mezi týmy nováčků. V roce 2011 si dal za cíl bojovat se čtyřmi etablovanými týmy a pravidelně postupovat do druhé části kvalifikace.
Cílem týmu Lotus je příští rok sedmé nebo osmé místo

"Naše cíle jsou podle mě velmi jasné," řekl technický ředitel týmu Lotus Mike Gascoyne. "Tony (Fernandes) je velmi dobrý v určování ambiciózních cílů, což je dobré, ale naším cílem jsou týmy, které skončily od šestého do devátého místa: Williams, Force India, Toro Rosso a Sauber. Tam se chceme dostat. Formule 1 je v současnosti velmi vyrovnaná. Na tuto skupinu jsme ztráceli nejméně sekundu a věříme, že je doženeme a že budeme v této skupině závodit. Dali jsme si za cíl sedmé nebo osmé místo v šampionátu, to by byl skvělý krok vpřed."

"Ale od prvního závodu chceme postupovat do druhé části kvalifikace a závodit v té druhé polovině. Musíme být realisté, po 18 měsících nebudeme mít tým, který dokáže bojovat o vítězství s Ferrari, Red Bullem, McLarenem nebo Mercedesem. K tomu vede cesta dlouhá tři nebo čtyři roky. My chceme být příští rok tým, který pravidelně boduje, takže máme jasné cíle."

Aby se mohl Lotus jednou postavit top týmům, plánuje výstavbu vlastního aerodynamického tunelu. Ten sice nepřijde hned, ale týmu pomůžou s doháněním soupeřů také úsporná opatření, podle kterých se formule 1 řídí.

"Nový aerodynamický tunel budeme mít za 18 měsíců až dva roky, jsme ve fázi plánování," vysvětloval Gascoyne. "Vyvíjíme se všude. Jako organizace budeme silnější a silnější. A nezapomínejte na dohodnuté omezení zdrojů ve formuli 1. Týmy s 600 lidmi se budou muset zmenšit na 300 zaměstnanců. Takže se zmenší na naší velikost, a ne že bychom se my museli zvětšit na tu jejich."

Další článek: Přečtěte si nové číslo F1Magu s analýzou hrozby konkurenční série

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00