Cílem Red Bullu je v šesté sezóně vyhrát titul mistra světa

Tým Red Bull Racing vstupuje do své šesté sezóny ve formuli 1 s jasným cílem, po loňské prohře s Brawnem GP chce v šampionátu letos konečně triumfovat.

"Rok 2009 byl pro tým velký," přiznal šéf stáje Christian Horner. "Udělali jsme obrovský krok vpřed. Celá naše skupina vyspěla. Naším cílem samozřejmě je vyhrát šampionát, ale máme velký respekt ke kvalitám našich soupeřů. Určili jsme si velmi agresivní cíle."

Ovšem zatímco o kvalitu nového šasi RB6 Horner obavy nemá, boj o titul by podle něj mohly zkomplikovat motory. Jejich vývoj je zmrazený, ale Red Bull Racing používá slabší Renault, jehož výkon zatím nebyl dorovnán na úroveň ostatních.

"Problém se zmrazením motorů je ten, že mrazíte výhodu," řekl šéf rakouské stáje. "Myslím, že mezi současnými motory existují rozdíly ve výkonech. My spoléháme na FIA, že zajistí, aby mezi motory nebyly velké rozdíly. Protože problém je ten, že jelikož se šasi k sobě výkonnostně blíží, diferenciačním prvkem výkonnosti se stane motor. A myšlenka za zmrazením vývoje motorů byla taková, že se eliminují výkonnostní rozdíly mezi motory."

Kvalitní technika týmu ale stačit nemusí. Loni se dopouštěl chyb i při zastávkách v boxech, což ho také stálo body. "Tým mechaniků přes zimu tvrdě pracoval," uvedl Horner. "K zastávkám v boxech jsme zvolili tak trochu vědecký přístup, lidem jsme přidělili různé úkoly a letos podle mě uvidíte velmi, velmi rychlé zastávky. Učit se můžete pořád, každý tým se může učit, ale klíčová je kontinuita a my jsme se loni naučili důležité věci."

V loňském boji o titul mistra světa zůstal za Red Bull Racing nejdéle Sebastian Vettel. Ten je při předpovědích na letošní sezónu opatrný, ale samozřejmě by si rád loňskou formu zopakoval, i když s odlišným výsledkem.

"Nejdříve musíme zjistit, jak na tom jsou vozy," řekl. "Pak máte ve formuli 1 hodně dobrých jezdců, ne jen jednoho nebo dva, takže zjistíme, kdo bojuje nebo nebojuje o šampionát a uvidíme. Já samozřejmě doufám, že budeme stejně silní jako loni, nebo dokonce silnější."

"Pak jsou tu týmy jako McLaren a Ferrari, které se už teď zdají být konkurenceschopné, a Mercedes s Michaelem. Chci vyhrát šampionát a vím, jak na tom chceme být jako tým. Pokud jsme favorité, fajn. Pokud ne, také je to v pořádku."

Další článek: Testy Jerez - středa

21:05 | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
8. května | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00