Cílem HRT pro zbytek sezóny zůstává porážka Lotusu

Týmu HRT se vzhledem k začátku sezóny daří nad očekávání dobře, v tabulce šampionátu je před Virginem. Rád by se posunul ještě před Lotus.
Cílem HRT pro zbytek sezóny zůstává porážka Lotusu

Španělský tým svůj letošní vůz dokončil opět pozdě a nedostatek testování se projevil tím, že se do prvního závodu v Austrálii nekvalifikoval. Postupně se ale zlepšil a díky 13. místu z Kanady dokonce není poslední, v poháru konstruktérů mu patří 11. pozice.

"Bylo to náročné, ale od Austrálie jsme hodně pokročili," hodnotil Vitantonio Liuzzi. "Zlepšili jsme se, spolehlivost je dobrá a podařilo se nám překonat v šampionátu Virgin. Vývoj se při změně majitele trochu zpomalil, ale máme teď pevnou strukturu a těšíme se na silnou pozici v budoucnosti."

Výměna majitele byla největší změnou, která tým letos potkala. Od Josého Ramóna Carabanteho koupila HRT společnost Thesan Capital, jež mu má zajistit větší stabilitu.

"Pokud budeme dobře pracovat, jsem si jistý, že můžeme dokázat dobré věci," uvedl Liuzzi. "Nikdy jsem nepochyboval, že máme potenciál zlepšit se. Samozřejmě nečekáme, že budeme vyhrávat závody, ale to, jak na tom jsme, dokazuje, že je tento projekt solidní. Když věříte sami sobě a svému projektu, můžete dokázat cokoliv."

Z krátkodobého hlediska letošní sezóny zůstává cíl stejný jako na začátku roku. Zdá se sice reálnější než po závodě v Melbourne, přesto by pro jeho splnění HRT potřebovalo trochu štěstí.

"Velmi rádi bychom skončili před týmem Lotus, ale není to snadný cíl, hlavně když se podíváte, jak jsme začali v Austrálii," připomněl Liuzzi. "Ale máme stejný počet bodů a polovinu sezóny na zlepšení a získání lepší pozice v poháru konstruktérů. Jdeme správným směrem a jsme na správném místě."

"Musíme se zaměřit na růst a konsolidaci naší struktury. Musíme se soustředit na rok 2012, ale nenechat sezónu 2011 stranou. Ještě nám zbývá dost závodů na to, abychom porazili své přímé konkurenty. Není to snadný cíl, ale jsme bojovníci a budeme se snažit."

Své vlastní výkony v první polovině sezóny ohodnotil Liuzzi 8 body z 10.

Diskuze (24) Další článek: Pozvánka: Velká cena České republiky
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00