Cílem Force India v Monaku je postup do druhé části kvalifikace

Závodní rychlost vozu se výrazně zlepšila již dříve.
Tým Force India zatím stále čeká na své první body, ale spolupráce s McLaren-Mercedesem se již projevuje. Vůz VJM02 neustále zrychluje a přibližuje se konkurenci. Největší problémy má tým zatím v kvalifikacích, částečné řešení by měly v Monaku přinést nové díly.

"Myslím, že v tomto závodě bychom se díky vylepšením a sebedůvěře našich jezdců na tomto okruhu mohli dostat do druhé části kvalifikace. Takový by teď měl být náš cíl," řekl majitel týmu Vidžaj Mallya.

Force India nasadí v Monaku upravené přední a zadní přítlačné křídlo, cílem je samozřejmě co nejvíce zvýšit přítlak. Výkonnost vozu se podle Mallyi zatím zlepšovala především v závodech.

"Je zřejmé, že nás čeká práce v kvalifikaci, ale prosím, abychom rozlišovali, co se týče zlepšení v závodech. Giancarlo zajel během závodu ve Španělsku osmý nejlepší čas a konkurenceschopně závodil s BMW, Renaultem a Williamsem. Možná ještě nejsme v situaci, kdy bychom mohli bodovat, ale s tempem našeho pokroku jsem spokojený," prohlásil Mallya.

Force India nasadil již v Bahrajnu novou podlahu s dvojitým difuzorem. Podle Mallyi je jednou z výhod malého týmu, že může být dynamický a rychleji se přizpůsobovat pravidlům.
Další článek: Brawn: Monte Carlo bude našemu vozu vyhovovat

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.