Cílem Ferrari pro Austrálii je pódium a menší ztráta na přední vozy

V prvním závodě sezóny očekává Ferrari rozložení sil podobné závěru loňského roku. Rozdíly mezi jednotlivými týmy by ale měly být menší.
Cílem Ferrari pro Austrálii je pódium a menší ztráta na přední vozy

Již za týden začne závodní víkend v Melbourne, Ferrari však podle něj nebude posuzovat své šance v letošním šampionátu.

"Chtít vyvozovat závěry pro první kvalifikaci v Austrálii by bylo předčasné, protože bude představovat jen začátek dlouhé cesty, která skončí v listopadu," upozornil šéf maranellského týmu Stefano Domenicali.

"Z mnoha důvodů však bude možné ji považovat za důležitý test pro zmapování aktuálního stavu. Očekávám, že týmy, které dojely na předních pozicích v Sao Paulu, to zopakují v Melbourne, asi s menším náskokem, v to všichni v každém případě doufáme. Pódium v Austrálii by bylo dobrým základem, na kterém bychom mohli budovat úspěchy, které potřebujeme."

Ferrari se cítí v lepší formě než loni, a to nejen díky lepším zimním testům, ale také protože se mu daří ve vývoji, simulace odpovídají dění na trati.

"Ve srovnání s obdobím před rokem je situace velmi jasná," konstatoval šéfdesignér Nicolas Tombazis. "Není těžké udělat srovnání, protože tehdy jsme byli v opravdu těžké situaci, takže lepší začátek byl letos v podstatě dán."

"Víme, že z různých důvodů náš vývoj v druhé polovině loňské sezóny stagnoval, a protože naši soupeři ve vývoji do jisté míry pokračovali, rozdíl mezi námi narostl, hlavně po letní přestávce. Ztráta, kterou jsme snížili na tři desetiny, proto narostla na asi osm desetin v Brazílii."

"Letos máme dobře definovaný vývojový plán a jsme si poměrně jistí, že nové díly testované na trati přinesly pozitivní výsledky. Balík pro Melbourne fungoval tak, jak jsme doufali, neměl žádné nečekané problémy, ale i tak je těžké říct, jak si stojíme vůči soupeřům, takže je lepší nespekulovat."

Tombazis však očekává na předních místech stejné týmy jako loni. "Není to překvapující, ale myslím, že kromě nás jsou nejkonkurenceschopnější Red Bull, McLaren, Lotus a Mercedes, i když pořadí mezi námi je stále nejisté."

"Rádi bychom bojovali vpředu, ale nemůžete vyloučit nikoho. Šampionát má 19 závodů, polovina z nich je po létě, a jak jsme viděli loni, i tým, který na začátku sezóny nemá rychlost, se může vrátit a vyhrávat."

Ferrari si plní své interní cíle, a proto Domenicali věří, že bude znovu bojovat o titul. "Kdybych měl udělat analýzu zaměřenou na nás, tak pokud někdo jiný neodvedl výjimečnou práci, jsem přesvědčený, že Ferrari bude bojovat až do konce."

Jako vždy bude rozhodující sezónní vývoj. Podle Tombazise se bude točit kolem dvou věcí. "V průběhu sezóny můžeme počítat s úpravami koncovek výfuků, a i když rozdíly nemusí být viditelné, můžou nabídnout významný prostor pro zlepšení. A co se týče pneumatik, bude velmi důležité si hlídat degradaci, protože být rychlý na jedno kolo nebude stačit."

Další článek: Chávezova smrt Maldonadovu kariéru neohrozí, alespoň prozatím

23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...
20. července | V Silverstonu pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Nastoupí Red Bull (jen dnes) s Albonem. Dále Aston Martin a Haas (dnes a zítra a nasadí závodní jezdce).
19. července | Testovací jezdec Ferrari Callum Ilott se zúčastní Le Mans. Pojede za tým Iron Lynx s vozem Ferrari.
18. července | Verstappen byl propuštěn z nemocnice.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00