Piloti Toro Rosso po Velké ceně Číny vozů formule 1 přiznali, že jejich vzájemná kolize byla výsledkem chybné komunikace o plánované výměně pozic.
Pierre Gasly v polovině závodu zaútočil na svého týmového kolegu Brendona Hartleyho a když se ve 14. zatáčce pokusil před něj dostat, došlo ke kolizi, po které se Hartleyho vůz roztočil.
Na trať musel po incidentu vyjet Safety car. Gasly dostal za způsobení kolize penalizaci 10 sekund a dva trestné body. V cíli nakonec obsadil 18. místo. Hartley skončil dvacátý.
V rozhovoru s novináři po závodě Gasly řekl, že si myslel, že Hartley dostal informaci o tom, aby jej pustil před sebe. Byl proto překvapen, když mu Novozélanďan nenechal žádný prostor.
„Do rádia mi řekli: 'dobře, Brendon tě pustí na konci rovinky'. Očekával jsem proto, že mě nechá předjet, jel jsem na vnitřek. Čekal jsem, že mi nechá trochu prostoru pro zatočení a když začal zatáčet jako normálně, já byl na vnitřku, bylo už příliš pozdě a nešlo nic dělat.
Snažil jsem se zabrzdit a vyhnout se mu, ale bylo pozdě, došlo ke kontaktu a bylo to. Byla to smůla, protože samozřejmě to poslední, co chcete, je mít kontakt se svým týmovým kolegou. Je to škoda, ale myslím, že došlo k chybě v komunikaci. Očekával jsem, že něco udělá a on zřejmě čekal něco jiného.“
Podle Gaslyho tým o možnostech vyměnit si pozice mluvil už před závodem a určil 14. zatáčku jako místo, kde by k tomu mělo dojít. Hartley měl přitom v plánu pustit svého týmového kolegu před sebe až na výjezdu ze zatáčky.
„Byla to jasně chyba v komunikaci,“ řekl Hartley. „I v prvním stintu jsme si vyměnili pozice, protože jsem měl problémy na ultra měkké sadě pneumatik, nechal jsem ho předjet na výjezdu ze 14. zatáčky a když jsem o to byl požádán znovu, plánoval jsem to udělat stejně.
Mám ale pocit, že on si myslel, že mu nechávám prostor na vjezdu, což nebyla pravda.“
Foto: Getty Images / Peter Fox