Chtít to po Leclercovi bylo téměř skandální, píše italský tisk o týmové režii

Chtít to po Leclercovi bylo téměř skandální, píše italský tisk o týmové režii

Italská média rozebírají nejen formu Ferrari v Číně, ale zejména týmovou režii, ke které tým přistoupil v 11. kole.

„Sebastianovi pomohlo rozhodnutí z boxové zdi,“ píše Gazzetta dello Sport. Deník zmiňuje, že kvůli strategii nakonec Leclerc ztratil i čtvrtou pozici. „Je ale pravda, že tohle je druhořadé ve srovnání s důležitější otázkou: Ferrari opět nebylo rychlé jako Mercedes. To je velmi vážný alarm pro světový šampionát.“

Corriere della Sera je podstatně radikálnější. „Bylo by lepší, kdyby Ferrari pochopilo, že podepsalo se správným jezdcem a tím je Charles Leclerc. Maranello by měl vzít Vettelovi kapitánskou pásku a dát ji Leclercovi.“

Podle Corriery je Charles nyní miláčkem a oblíbeným jezdcem. Přesto musel čelit týmové režii. „Lze to vysvětlit tak, že úmyslem bylo ochránit Vettelovu morálku po třech závodech, které podtrhly zejména Leclercův talent.“

„Ferrari obětovalo Charlese. Problém Ferrari je velmi vážný. Porážka v Číně bolí, má znepokojující rozměry. Šéfové Ferrari to musí zvážit.“

„Po ztraceném závodě bylo téměř skandální požádat Charlese, aby Vettela po skvělém startu pustil před sebe. Nemluvě o následných rozhodnutích, která vedla k penalizační strategii právě pro Leclerca, který byl požádán, aby odložil zastávku v boxech, aby znovu (a neúspěšně) pomohl Sebastianavi.“

„Leclerc opět prokázal svou vyspělost tím, že se klidně vyjádřil ke skutečnostem, které vytvořily nekonečné diskuse v barech po celé Itálii.“

Média si všímají toho, že Leclerc začíná strhávat pozornost i sympatie na svou stranu. „Možná i proto začal Vettel reagovat v italštině,“ dodává Corriere della Sera.

„Němec získal své první pódium sezóny a dostal se na čtvrté místo v šampionátu, ale pro někoho, kdo nevyhráli 11 závodů, je to jen malá útěcha,“ píše La Stampa. „Ambicí Ferrari je zastavit diktaturu Mercedesu, ale čas se krátí.“

„Nová rudá hvězda z Monaka předjela svého kapitána na startu, ale byla obětována boxovou zdí. Ta ho požádala, aby se klidil z cesty a pustil Sebastiana v 11. kole před sebe. Ale čtyřnásobný mistr světa neukázal, že je mnohem rychlejší než než jeho žák. Tento pokyn byl dán snad jen za účelem motivace Sebastiana Vettela, ale nebylo to tak efektivní, jak se očekávalo. Stálo to za to?“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud