Chtěl jsem dát Hamiltonovi menší lekci, vysvětluje Schumacher loňskou Monzu

Michael Schumacher s odstupem času prozradil, že za jeho soubojem s Lewisem Hamiltonem v loňské GP Itálie bylo trochu víc, než jen soupeření o pozici.
Chtěl jsem dát Hamiltonovi menší lekci, vysvětluje Schumacher loňskou Monzu

Byl to jeden z nejznámějších soubojů loňského roku a dokonce se kvůli němu měnila pravidla. Schumacher se v Monze dlouho bránil útočícímu Lewisi Hamiltonovi, a i když měl celkově pomalejší auto, byl dlouho úspěšný. Pohyboval se ale na hraně tehdejší interpretace pravidel, a FIA proto letos přesně definovala, jaké manévry jsou přípustné a kolik místa si jezdci musí při vzájemných soubojích nechávat.

V rozhovoru pro britský F1 Racing teď Michael Schumacher vysvětlil, že souboj s Hamiltonem měl historické pozadí a přinesl mu v tom smyslu jisté uspokojení. "V prvním roce po mém návratu se to stalo v zimních testech," vzpomínal. "Lewis byl v autě, kterému se to moje evidentně nemohlo vyrovnat, v tom testu byl o dvě sekundy na kolo rychlejší. Nevím, jestli v tu chvíli neměl pneumatiky v jiné fázi životnosti, ale dojel mě a zoufale se mě snažil předjet."

"Já jsem se jen věnoval svému programu, takže jsem nechtěl být vyrušován, neměl jsem důvod mu udělat místo... Ale on na to hrozně tlačil a bylo to jako by se snažil něco dokázat. Když mě konečně předjel, cítil jsem, že byl zvlášť spokojený, že mi mohl něco dokázat, i když to bylo jen v testech."

O více než dva roky později pak přišla šance si podobný souboj zopakovat. "Loni v Monze jsme možná poprvé měli skoro stejné podmínky a ano, přineslo mi uspokojení si vzpomenout na ten moment a ukázat mu, že to pokaždé možná není tak snadné jako v testech, že když jsou srovnatelné podmínky, musíte se snažit trochu víc než on."

Schumacher však Hamiltonovi jeho rivalitu nevyčítá. Touhu zvlášť se předvést při vzájemném souboji cítí u všech mladších jezdců. A k tomu dodává, že on sám nebyl jiný. Královna motorsportu je vrcholem, na kterém se chce předvést každý.

"Když jsem přišel do formule 1, byli tu jezdci jako Prost, Mansell, Senna atd. Já jsem zjistil, že s nimi dokážu bojovat, a dalším cílem bylo být lepší než oni," přiznal. "Když se vám to podařilo, bylo to skvělé. Jedním z vrcholů mé kariéry určitě byl závod v Brazílii v roce 1994."

"Dokázal jsem tehdy porazit Ayrtona (Sennu) a dostal jsem ho pod takový tlak, že dostal smyk. Bylo to velké uspokojení, protože on byl absolutní jednička. Je pochopitelné, že ostatní jezdci cítí uspokojení, když mě porazí, protože jsem jistou chvíli celkem slušně dominoval."

Díky Schumacherovi se teď na trati setkávají různé generace jezdců. Všichni dostávají otázku, jestli si o sobě myslí, že jsou nejlepší, a všichni odpovídají, že ano, protože jinak by nemělo smysl, aby závodili ve formuli 1.

"Tak to jsem asi jiný než tito jezdci," komentoval Schumacher. "Já jsem si o sobě nikdy nemyslel, že jsem nejlepší. Měl bych pocit, že je arogantní to o sobě říkat. Měl jsem pocit, hlavně na začátku své kariéry, než jsem dosáhl úspěchů, že mám hodně důvodů být spokojený s tím, co jsem do té doby dokázal vzhledem k tomu, odkud jsem přišel. Když jsem se dostal na vrchol, bylo to něco navíc, bonus, který mi přinesl další uspokojení."

Další článek: Testovacími jezdci Pirelli jsou Alguersuari a di Grassi

9:23 | Video Red Bull jako reklama pro ČR a SR. Video vidělo jen na YT Red Bullu zatím 515 tisíc lidí. Masivně je propagováno také na socnetech. Namátkou: FB (10,2 milionu fanoušků), Instagram týmu (5,9 milionů), Instagram značky (14,3 milionu).
9:14 | Formule 3: Jezdec týmu Campos László Tóth měl pozitivní test na koronavirus. Zůstává v izolaci a nezúčastní se víkendu ve Francii.
19:06 | V klipu od Red Bullu se objeví i skladba Vltava od Bedřicha Smetany. Není to poprvé v souvislosti s F1. V roce 2017 ji formule 1 použila v oficiální upoutávce na sezónu. Pamatujete? odkaz
15. června | Red Bull za chvíli uveřejní video, které natáčel v Česku a na Slovensku. Sledujte premiéru živě na Youtube: odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00