Christian Horner se zastal nových týmů

Do formule 1 mají letos vstoupit čtyři nové stáje. Zejména u Camposu a USF1 se ale objevují obavy, zda se vůbec na rošt stihnou dostat.

V účast dvou uvedených týmů nevěří například Bernie Ecclestone. Šéf Red Bull Racing, Christian Horner, ovšem prohlásil, že by se s kritizováním mělo počkat. Postavit vůz a dostat ho do závodů totiž není nic jednoduchého.

"Myslím, že bychom je neměli soudit. Je jen na nich, zda se jim jejich práce povede. Je to složité pro každý tým, nehledě na jeho velikost. Tyto stáje dostaly příležitost a nepochybuji o tom, že tvrdě dřou. Proto myslím, že bychom je neměli kritizovat, když ještě ani nezačala sezona. Navrhování, vývoj a stavba závodního vozu je velká výzva. Doufám, že je všechny na roštu v Bahrajnu uvidíme," řekl šestatřicetiletý Brit.

Éra automobilek ve formuli 1 je zřejmě u konce, Horner je přesto optimistou a věří v slibnou budoucnost tohoto sportu:

"V roce 2008 jsme měli šest automobilek. Teď, když počítám i Renault, jsou tu pouze tři. Velká jména však zůstávají - Ferrari, McLaren i Williams pořád existují. Dnes k nim můžeme počítat i Red Bull, neboť jsme si vybudovali pověst týmu, se kterým se musí počítat. Považuji za důležité mít jakýsi mix mezi automobilkami a soukromými týmy. V historii se to často měnilo. Myslím si, že formule 1 je stále v dobré pozici. Mohli jsme se o tom přesvědčit v Abú Zabí, kde byl vytvořen ohromný spektákl. Sezona 2009 vůbec byla velmi zajímavá.

Vzhledem k tomu, že náklady na provoz týmu ve formuli 1 začíná být více pod kontrolou, stává se dostupnou pro více nezávislých subjektů. I proto mohl Red Bull v roce 2009 podávat takové výkony, jaké podával. Z odstupující Hondy se stal Brawn GP - jak je vidno, něco, co se zdálo být původně negativní, nakonec může být k dobru věci.

Okolo Toyoty se v průběhu sezony točilo moře spekulací, přesto byl její odchod překvapením. Je velká škoda, když přijdeme o jakýkoliv tým. To, že se jednalo o Toyotu, která je jednou z největších automobilek na světě, je obzvlášť závažné. Cítíme s jejími bývalými zaměstnanci a doufáme, že brzy najdou nové působiště v jiných odvětvích motorsportu nebo u jiných týmů formule 1.

Pokud to všechny nové týmy zvládnou, bude v poli tolik vozů, že to ve formuli 1 už dlouho nepamatujeme. Automobilky vždy měly tendenci přicházet a odcházet. Soukromé týmy jsou v tomhle stálejší. Ze smůly jednoho se snadno stane dobrá šance pro jiného. Myslím, že formule 1 se bude v blízké i vzdálenější budoucnosti rozvíjet."

Další článek: Víte více než my? Chcete být vidět? Nechte se zveřejnit

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00