Christian Horner se zastal nových týmů

Do formule 1 mají letos vstoupit čtyři nové stáje. Zejména u Camposu a USF1 se ale objevují obavy, zda se vůbec na rošt stihnou dostat.

V účast dvou uvedených týmů nevěří například Bernie Ecclestone. Šéf Red Bull Racing, Christian Horner, ovšem prohlásil, že by se s kritizováním mělo počkat. Postavit vůz a dostat ho do závodů totiž není nic jednoduchého.

"Myslím, že bychom je neměli soudit. Je jen na nich, zda se jim jejich práce povede. Je to složité pro každý tým, nehledě na jeho velikost. Tyto stáje dostaly příležitost a nepochybuji o tom, že tvrdě dřou. Proto myslím, že bychom je neměli kritizovat, když ještě ani nezačala sezona. Navrhování, vývoj a stavba závodního vozu je velká výzva. Doufám, že je všechny na roštu v Bahrajnu uvidíme," řekl šestatřicetiletý Brit.

Éra automobilek ve formuli 1 je zřejmě u konce, Horner je přesto optimistou a věří v slibnou budoucnost tohoto sportu:

"V roce 2008 jsme měli šest automobilek. Teď, když počítám i Renault, jsou tu pouze tři. Velká jména však zůstávají - Ferrari, McLaren i Williams pořád existují. Dnes k nim můžeme počítat i Red Bull, neboť jsme si vybudovali pověst týmu, se kterým se musí počítat. Považuji za důležité mít jakýsi mix mezi automobilkami a soukromými týmy. V historii se to často měnilo. Myslím si, že formule 1 je stále v dobré pozici. Mohli jsme se o tom přesvědčit v Abú Zabí, kde byl vytvořen ohromný spektákl. Sezona 2009 vůbec byla velmi zajímavá.

Vzhledem k tomu, že náklady na provoz týmu ve formuli 1 začíná být více pod kontrolou, stává se dostupnou pro více nezávislých subjektů. I proto mohl Red Bull v roce 2009 podávat takové výkony, jaké podával. Z odstupující Hondy se stal Brawn GP - jak je vidno, něco, co se zdálo být původně negativní, nakonec může být k dobru věci.

Okolo Toyoty se v průběhu sezony točilo moře spekulací, přesto byl její odchod překvapením. Je velká škoda, když přijdeme o jakýkoliv tým. To, že se jednalo o Toyotu, která je jednou z největších automobilek na světě, je obzvlášť závažné. Cítíme s jejími bývalými zaměstnanci a doufáme, že brzy najdou nové působiště v jiných odvětvích motorsportu nebo u jiných týmů formule 1.

Pokud to všechny nové týmy zvládnou, bude v poli tolik vozů, že to ve formuli 1 už dlouho nepamatujeme. Automobilky vždy měly tendenci přicházet a odcházet. Soukromé týmy jsou v tomhle stálejší. Ze smůly jednoho se snadno stane dobrá šance pro jiného. Myslím, že formule 1 se bude v blízké i vzdálenější budoucnosti rozvíjet."

Další článek: Víte více než my? Chcete být vidět? Nechte se zveřejnit

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna