Zadní křídlo McLarenu je po včerejší inspekci definitivně legální. Ostatním týmům proto nezbývá, než vytvořit na vlastních vozech podobný koncept.
Chvíli to téměř vypadalo, že formule 1 směřuje k další aféře tvořené kolem zpochybňování legality technického řešení některých vozů. V hlavních rolích ovšem narozdíl od loňského roku neměly hrát dvojité difuzory a týmy Brawn, Toyota a Williams, nýbrž inovativní řešení zadního křídla na voze MP4-25.
Jeho vývoj probíhal za dohledu technického delegáta FIA, Charlieho Whitinga. Ten dal projektu zelenou. Aby se přesto předešlo možným spekulacím, pozval si k sobě McLaren inspekci znovu (původně k tomu mělo dojít ve Wokingu, nakonec ovšem šetření proběhlo přímo v Bahrajnu.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull a největší oponent technické vychytávky McLarenu, dle vlastních slov protestovat nebude. Aby smazaly svou nevýhodu, zbývá týmům jediné - kopírovat a vytvářet vlastní vizi založenou na stejné myšlence.
"Je to podobné loňské difuzorové aféře v tom smyslu, že týmy budou do konce sezony vyvíjet různé vlastní verze tohoto křídla. Myslím, že je velmi nepravděpodobné, že bychom podávali protest. Místo toho se zaměříme na vývoj vlastní verze. Nemůžete změnit již homologované šasi, proto k tomu musíte přistoupit jiným způsobem. Jelikož je to ale prohlášené za legální... inženýři jsou velice tvůrčí lidé. Jsem si jistý, že najdou jiné řešení. Nemyslím si, že je tato záležitost tak významná jako dvojité difuzory, ale rozhodně si myslím, že budeme svědky velkého úsilí věnovaného právě této oblasti," prozradil Horner Autosportu.