Christian Horner novou aféru vyvolávat nehodlá

Zadní křídlo McLarenu je po včerejší inspekci definitivně legální. Ostatním týmům proto nezbývá, než vytvořit na vlastních vozech podobný koncept.

Chvíli to téměř vypadalo, že formule 1 směřuje k další aféře tvořené kolem zpochybňování legality technického řešení některých vozů. V hlavních rolích ovšem narozdíl od loňského roku neměly hrát dvojité difuzory a týmy Brawn, Toyota a Williams, nýbrž inovativní řešení zadního křídla na voze MP4-25.

Jeho vývoj probíhal za dohledu technického delegáta FIA, Charlieho Whitinga. Ten dal projektu zelenou. Aby se přesto předešlo možným spekulacím, pozval si k sobě McLaren inspekci znovu (původně k tomu mělo dojít ve Wokingu, nakonec ovšem šetření proběhlo přímo v Bahrajnu.

Christian Horner, šéf týmu Red Bull a největší oponent technické vychytávky McLarenu, dle vlastních slov protestovat nebude. Aby smazaly svou nevýhodu, zbývá týmům jediné - kopírovat a vytvářet vlastní vizi založenou na stejné myšlence.

"Je to podobné loňské difuzorové aféře v tom smyslu, že týmy budou do konce sezony vyvíjet různé vlastní verze tohoto křídla. Myslím, že je velmi nepravděpodobné, že bychom podávali protest. Místo toho se zaměříme na vývoj vlastní verze. Nemůžete změnit již homologované šasi, proto k tomu musíte přistoupit jiným způsobem. Jelikož je to ale prohlášené za legální... inženýři jsou velice tvůrčí lidé. Jsem si jistý, že najdou jiné řešení. Nemyslím si, že je tato záležitost tak významná jako dvojité difuzory, ale rozhodně si myslím, že budeme svědky velkého úsilí věnovaného právě této oblasti," prozradil Horner Autosportu.

Další článek: Renault požádal o povolení upravit motor

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen