Pro úspěchy na konci startovního roštu je třeba se naučit některé věci, které přední jezdci nepotřebují. Patří mezi ně práce pod modrými vlajkami.
Jezdci, kteří jsou předjížděni o kolo, musí své soupeře pustit. FIA jim tuto povinnost připomíná modrými vlajkami, a pokud ji nesplní, dostanou trest.
"Tým mi řekl, že to je tak trochu umění a že to bude trvat déle než první závod, než si na to zvyknu," řekl Max Chilton, který letos ve formuli 1 debutoval, pro Autosport.
"Ke konci závodu (v Melbourne) jsem se už začal učit, jak to dělat, a jak moc můžete získat, když to uděláte na správném místě. Učím se, budu na tom pracovat a uvidíme, jak to půjde v Malajsii. Příště snad modré vlajky neuvidíme tak brzy, to by nám pomohlo."
Chilton si v Austrálii vyzkoušel, že pomalejší vozy můžou zasáhnout do soubojů těch rychlejších a že to platí i opačně. Pocítil to v boji s Van der Gardem.
"Pokaždé, když jsem ho dohnal, mi zase poodjel kvůli modrým vlajkám. A kdykoliv jsem ho dohnal, mohl využít DRS díky vozům, které ho právě předjely, takže dlouho trvalo, než jsem ho předjel. Ale když jsem ho předjel, rychle jsem mu ujel a auto ukázalo svůj potenciál."