Chcete milion eur? Udejte tým formule 1!

RichardBauer  |  10. 02. 2014 23:58

F1 není o rozpočtovém stropu...
Tím si F1 přibila tak akorát další hřebík do rakve.... Ach můj bože...
Proč se nevrátí ty časy, kdy byly pořádné motory, které byly slyšet, týmy nebyly omezovány nesmyslnými pravidly a závody byly opravdu zajímavé...

Jaromir83  |  10. 02. 2014 11:20

tam se točí jiné peníze ve F1, nejvíc dávají automobilky:
Honda 2006_8MLDR Kč
Toyota 2006_5,5MLDR Kč
Mercedes 2006_5,3MLDR Kč
BMW 2006_5,3MLDR Kč
Ford za 5 let (2000-2004 do Jaguaru) 21MLDR Kč (průměr 4,2MLDR Kč za sezonu)
Renault 2006_2,6MLDR Kč
---------------
tzn náklady na 1 bod:
Renault 2006_________12M Kč/bod
Mercedes 2006_______48M Kč/bod
Ford (Jaguar) 2000-2004_____85M Kč/bod
Honda 2006_______________93M Kč/bod
BMW 2006_______________147M Kč/bod
Toyota 2006_______________152M Kč/bod
(v průměru investovala každá automobilka 90M Kč za 1 bod; Ferrari nezahrnuto)

ondra.ur  |  10. 02. 2014 11:26

MLDR? MLD by stačilo

asi myslel maďarská lidově demokratická republika.

prof. PhDr. Tomáš Moudrý DrSc.

RichardBauer  |  10. 02. 2014 23:59

Ano... roky 2005,06.... A příští rok? Rozpočtový strop.... OMG!!!

Kam ten svět spěje. Ne že budeme šmíráky a práskače trestal. Budeme je uctívat. Fuj hnus vyjít mezi lidi, člověk aby se styděl že nikoho nepráskl. Doufám, že alespoň tak jako rozdělili restaurace na kuřácké a nekuřácké. Je taky rozdělí pro práskače a ten ostatní povl.

ondra.ur  |  10. 02. 2014 10:52

Co máš proti práskačům? Jak by se ti líbilo, kdyby tebe někdo podvedl, někdo by o tom měl důkaz, ale viníka neudal s tím, že není práskač?

Prostě je to práskač. Dělá to za odměnu. Šmíráci a práskači jako za starých časů. Komunisti a Nacisti si mnou ruce z Bernieho chování. Fuj. Za to by zasloužil bodlem přímo na díru a s rozrběhem.

felipe25 F1  |  10. 02. 2014 10:06

Rozpoctovy strop je velmi lahke obist.. Ako?
Znizim naklady, ale len navonok. Napr., Ferrari bude uctovat vlastnej tovarni nizsiu sumu za nieco, co realne stoji viac. Napr., vyroba noveho predneho kridla bude na fakture stat len 8000€, miesto napr. terajsich 11 000€. Ak sa to FIA nebude pacit a bude argumentovat, ze minuly rok to stalo viac, tak Ferrari povie, ze maju novy stroj, a s tym je to lacnejsie.
Som Ferrarista, a prave preto som napisal Ferrari, aby ste sa domna nenavazali. To iste moze robit RedBull, TorroRosso atd. Proste, umelo znizia naklady. Ti co beru veci od dodavatelov, sa dohodnu napr. takto: Vy mi date to co min. rok stalo 5000€ za 3000€, a pri dodavke inych veci nie do F1 Vam priplatim 2000€. atd. atd.
Je to somarina, lebo je to nerealizovatelne.
Jedine by bolo vtedy, keby vsetka praca, material, suciastky, cele diely mali pevne stanovene cely z FIA. Vtedy by to slo. Ale to je nemozne, ked niekto odobera motory od Ferrari a niekto si ich robi sam.
Takze.. si myslim, ze to nema velky zmysel. Kto podvadzat chce, tak bude. A kludne bude mat rozpocet 400mil dolarov...

ondra.ur  |  10. 02. 2014 10:46

Rozpočtový strop je velmi lehké obejít.. Jak?
Snížím náklady, ale jen na venek. Např., Ferrari bude účtovat vlastní továrně nižší sumu za něco, co reálně stojí víc. Např., výroba nového předního křídla bude na faktuře stát jen 8000€, místo např. dnešních 11 000€. Jestli se to FIA nebude líbit a bude argumentovat, že minulý rok to stálo víc, tak Ferrari řekne, že mají nový stroj, se kterým je to levnější. (Pozn.: A co když ho nemají? )
Jsem Ferrarista, a právě proto jsem napsal Ferrari, abyste se do mě nenaváželi. To samé může dělat Red Bull, Toro Rosso atd. Prostě, uměle sníží náklady. Ti, co odebírají věci od dodavatelů, se dohodnou např. takto: Vy mi dáte to, co min. rok stálo 5000€ za 3000€, a při dodávce jiných věcí mimo F1 vám připlatím 2000€. atd. atd.
Je to postavené na hlavu, neboť je to nerealizovatelné.
Šlo by to jen tehdy, kdyby veškerá práce, materiál, součástky, celé díly měli pevně stanovené ceny z FIA. Tehdy by to šlo. Ale je to nemožné, když někdo odebírá motory od Ferrari a někdo si je robí sám. Takže.. si myslím, že to nemá velký smysl. Kdo podvádět chce, tak bude. A klidně bude mít rozpočet 400mil dolarů...

felipe25 F1  |  10. 02. 2014 10:52

kdyz ten stroj nemaji, tak vyrobi fakturu pro dalsi firmu na 4000€, kde bude napsano /upgrade tavneho zariadenia/..:) a sme dome.. upgradom sme docielili znizenie ceny potrebnej na vyrobu predneho kridla.

ondra.ur  |  10. 02. 2014 11:02

Aby potom podle faktur ten tým neměl mít supermoderní továrnu a ve skutečnosti nebyla jen obyčejná

ondra.ur  |  10. 02. 2014 11:07

Sice mimo F1, ale pořád náklad týmu.

felipe25 F1  |  10. 02. 2014 11:52

Ale ved ako naklad timu sa rata aj vnutorna polozka - nieco, co Ferrari stoji vyroba kridla, kde defacto platia sami sebe - z rozpoctu si kupia kridlo za 6000€. Ak umelo znizia ceny komponentov, ktore si sami vyrobia, tak ich sezona nebude stat ako v roku 2013 napr 240 000 000dolarov, ale iba 80 000 000€´dolarov, lebo si akoze za vsetko zaplatia menej. ja len hovorim, ze kazdy tim v tomto vie podvadzat. Hlavne tie, co si veci robia - vyrabaju sami.

ondra.ur  |  10. 02. 2014 09:26

Tak to abych si pořídil dalekohledy, objektivy s obrovským zoomem (vypadají jako hvězdářský dalekohled ) a šel šmírovat k továrnám automobilek a dalším přidruženým institucím, jestli náhodou nevyvíjí pro F1 tým


1 2 3 4 5