Chceme se zbavit penalizací na startovním roštu, říká Whiting

Vedení formule 1 se chce od roku 2021 zbavit technických penalizací. Netýká se to jen překročení komponent pohonné jednotky, ale také převodovek.
Chceme se zbavit penalizací na startovním roštu, říká Whiting

Jsou neoblíbené, vytváří zmatek, ovlivňují závody, ale nikdo neví, jak je zrušit. Řeč je o technických penalizacích. Nejde přitom jen o penalizace za překročení komponent pohonných jednotek, ale také o převodovky.

Jezdec poklesne na startu o pět míst, pokud jeho převodovka vydržela méně než 6 závodů. Výjimkou je pouze situace, kdy jezdec nedokončil předešlý závod. Ross Brawn nedávno označil situaci za frašku.

„Kdybychom mohli, rádi bychom se zbavili všech penalizací na startovním roštu,“ řekl Charlie Whiting pro Motorsport.com. „Pracujeme na tom.“

Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Ke změně ale nejspíše nedojde dříve než s příchodem nových pravidel v roce 2021. Pomoci může už jen zjednodušení pohonných jednotek, kdy se zruší problematický MGU-H.

V případě převodovek se diskutuje o změně formátu. Dnes stačí, aby jezdec v pátek nebo v sobotu boural. Náraz do zadních částí auta velmi často znamená poškození převodovky a následný trest.

Alternativním modelem by byl omezený počet převodovek na sezónu – tedy obdoba toho, co máme u komponent pohonných jednotek. Vzhledem k tomu, že musí převodovka vydržet šest závodů v řadě, bylo by alternativou omezení počtu převodovek na 4 na rok. Otázkou je, za jak dlouho by si týmy odhlasovaly snížení na 3 na rok, jak to udělaly pro letošní rok s komponenty motorů.

„Není třeba. Systém, který máme, je dobrý,“ reagoval Whiting na dotaz, zda se chystá změna v krátkodobém horizontu.

„Myslím, že kdybychom něco změnili, byl by to celkový počet převodovek na rok, jako to máme u motorů. Měli byste povoleny pouze tři převodovky na rok a mohli si dělat, co chcete, ale to je vše, co byste měli. Jedná se o jednu z věcí, o kterých přemýšlíme pro rok 2021. Zavádíme docela komplexní balíček s řadou změn.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (17) Další článek: Kdyby McLaren nemluvil o nejlepším autě, byla by to skvělá sezóna, říká Button
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
23. května | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10