Chceme se zbavit penalizací na startovním roštu, říká Whiting

Vedení formule 1 se chce od roku 2021 zbavit technických penalizací. Netýká se to jen překročení komponent pohonné jednotky, ale také převodovek.
Chceme se zbavit penalizací na startovním roštu, říká Whiting

Jsou neoblíbené, vytváří zmatek, ovlivňují závody, ale nikdo neví, jak je zrušit. Řeč je o technických penalizacích. Nejde přitom jen o penalizace za překročení komponent pohonných jednotek, ale také o převodovky.

Jezdec poklesne na startu o pět míst, pokud jeho převodovka vydržela méně než 6 závodů. Výjimkou je pouze situace, kdy jezdec nedokončil předešlý závod. Ross Brawn nedávno označil situaci za frašku.

„Kdybychom mohli, rádi bychom se zbavili všech penalizací na startovním roštu,“ řekl Charlie Whiting pro Motorsport.com. „Pracujeme na tom.“

Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Ke změně ale nejspíše nedojde dříve než s příchodem nových pravidel v roce 2021. Pomoci může už jen zjednodušení pohonných jednotek, kdy se zruší problematický MGU-H.

V případě převodovek se diskutuje o změně formátu. Dnes stačí, aby jezdec v pátek nebo v sobotu boural. Náraz do zadních částí auta velmi často znamená poškození převodovky a následný trest.

Alternativním modelem by byl omezený počet převodovek na sezónu – tedy obdoba toho, co máme u komponent pohonných jednotek. Vzhledem k tomu, že musí převodovka vydržet šest závodů v řadě, bylo by alternativou omezení počtu převodovek na 4 na rok. Otázkou je, za jak dlouho by si týmy odhlasovaly snížení na 3 na rok, jak to udělaly pro letošní rok s komponenty motorů.

„Není třeba. Systém, který máme, je dobrý,“ reagoval Whiting na dotaz, zda se chystá změna v krátkodobém horizontu.

„Myslím, že kdybychom něco změnili, byl by to celkový počet převodovek na rok, jako to máme u motorů. Měli byste povoleny pouze tři převodovky na rok a mohli si dělat, co chcete, ale to je vše, co byste měli. Jedná se o jednu z věcí, o kterých přemýšlíme pro rok 2021. Zavádíme docela komplexní balíček s řadou změn.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Kdyby McLaren nemluvil o nejlepším autě, byla by to skvělá sezóna, říká Button

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen