Chce to více než jednoho dodavatele pneumatik, říká Häkkinen

kingusak  |  12. 10. 2018 15:40

Pirelli dělá, co si F1 zadala, oni nemají problém vyrobit gumu, co vydrží celý závod

Ayrton Senna czepelin  |  12. 10. 2018 14:00

jeden dodavatel nevadí, ale udělal bych jen jedny suché a jedny mokré. A ať si každý tolik sad, na kolik má

McLaren-Merceds  |  12. 10. 2018 13:37

V F1 je skoro všechno špatně, zrušení atmosférických motorů, pouze jeden dodavatel pneumatik místo dvou dodavatelů je toho víc...

Charles Leclerc pejdaa  |  12. 10. 2018 11:11

https://www.youtube.com/watch...
když vidím ty jeho zaviněné crashe s Ferrari, tak se nedivím, že nebyl mistr světa a že ho z Ferrari vyrazili... To, že je věčně druhý je jeho chyba, když vlastní chybou ztratil šampionát..
A když vidím ty amatérské chyby, tak nechápu, jak někteří z vás ho mohou prohlašovat za nejlepšího pilota... opravdu deme*nce..

https://www.youtube.com/watch...
Alonso má za celou Kariéru 6 minutové video....
Vettel má za pouhých 11 let 10 Minut ........
To mluví samo za sebe......
A když mluvíš o těch Amatérských chybách......4:08,5:19,6:21,6:49,6:53,3:45 a takhle bych mohl pokračovat

Hajzlík  |  12. 10. 2018 08:56

Všechno je to o penězích. Pneu jsou jedním z prostředků FIA, jak udržet jakousi vyrovnanost mezi slabými a silnými týmy, protože pneu silně ovlivňují výkony na trati. Kdyby do F1 pustili pneumatikáře podle libosti a dali jim volnou ruku ve vývoji pneu (rázem bychom čuměli jak jedna sada vydrží i ty nejnáročnější okruhy po celý závod), tak na jedné straně uvidíme obrovský posun ve schopnostech pneu a na druhé straně propastné rozdíly ve výkonech týmů, protože ti finančně silní (Mergl, Ferko, RB) by si zaplatili to nejlepší a k tomu navrch společný vývoj a testy s preferovaným výrobcem a ti finančně nedomrlí (zbytek pole) by musel brát jenom to, na co mají chcechtáky a tudíž rozdíl mezi prvním posledním v kvaldě by nebyl 2,5 sec. ale 10 sec.

Pierre Gasly Ferda.  |  12. 10. 2018 08:55

Jediné do čeho by měla FIA zasahovat je rozměr gum a to je všechno.
Vždy když FIA něco vymyslela, tak to bylo špatně.
Nejdříve to začalo pouze jednou gumou na celý závod a pak pro změnu co nejvíce gum v jednom závodě.
Pár závodů to sice může být zajímavé, ale pak se týmy s pneu naučí zacházet a příjde šetřící nuda.

Charles Leclerc pejdaa  |  12. 10. 2018 08:48

Já jsem taky pro více dodoavatelů pneu...
Ale: sami vidíte, že dnešní F1 je především o pneu. Můžeš mít nejlepší šasi, motor a piloty, ale když ti koncem závodu dojdou pneu, tak je to k ničemu.
A právě proto můžeš mít nejlepší auto, ale když zrovna budeš mít špatného dodavatele, tak můžeš dělat co chceš, neuděláš s tím nic..

Kimi Räikkönen frantin  |  12. 10. 2018 08:05

V minulosti bylo více dodavatelů, např. Goodyear, Michelin, Bridgestone, Dunlop, Pirelli apod. Nikdo neřešil kvalitu, protože se jezdilo nadoraz, nikdo nešetřil pneumatiky. Až v poslední době FIA v rámci úspor "vymyslela" dvě různé sady na závod a také si diktovala stupeň opotřebení a výdrže pneu. Není to tak dlouho, co se v průběhu sezony (po Silvestonu) měnila kvalita pneu, což vyhovělo Mercedesu a ten pak získal tituly.Jen nechápu, když je trend snižování nákladů a škrtají se rozpočty, že každá stáj musí kupovat dvě různé sady pneu a navíc si mohou vybírat 3 sady různých tvrdostí. Osobně bych nechal jednu specifikaci po celou sezonu (myslím kromě mokrých a přechodných) a bude jen na jezdcích, zda budou měnit a kolikrát za závod. Všechny týmy by měly stejné podmínky pro celou sezonu na všech okruzích, tak se závodilo i v minulosti a nebyl problém s předjížděním.

Ayrton Senna crazytunny  |  11. 10. 2018 21:38

Takže Mercedes bude mít Hankook a Ferrari Pirelli a ty jim budou stavět pneu na míru a to že to ostatním týmům nevyhovuje je přeci jedno, takže Mercedes a Ferrari budou v závodech nakládat zbytku pole 5s/kolo.... jo to bude super

Už jsme ot viděli u Goodyearu a Ferrari.... pneu na míru

Merrek  |  12. 10. 2018 02:59

A v čom sa to líši od aktuálnej situácie? Akurát to nie je 5s/kolo ale 2s/kolo, pretože nemôžu tlačit a šetria pneu+techniku. Aj dnes je špička bez safety caru neporaziteľná, mal by si to rovnako s 5s/kolo náskokom.

Lenže konkurenčné prostredie by dostalo pneumatiky na limit výkonnosti a slabý tím by mohol občas aj vyhrať preteky - nešetriť techniku a tlačiť na pílu. Čo na tom, že 2x schytajú penalizácie o pár mesiacov...

Takto sa šetrí všetko a výkon je zafixovaný. Tím by mohol zmeniť dodávateľa atď., pridala by sa ďalšia premenná do rovnice. Je to nuda neskutočná a niet cesty von, začarovaný kruh.

Ayrton Senna crazytunny  |  12. 10. 2018 15:00

Slabý tým nikdy nevyhraje závody, protože silný tým si ten výkonostní rozdíl koupí. Továrnímu týmu typu Mercedes nebo Ferrari, je jedno že do vývoje pneumatik nainvestuje 50mil euro, protože mají za sebou továrnu s miliardovými zisky.

Merrek  |  13. 10. 2018 09:40

Silný tím musí dávať každé preteky 85-90% výkonu, inak schytá penalizácie, ktoré si nemôže dovoliť.

Slabý tím by jednorázovo mohol ísť na 105% a dostať penalizácie v budúcnosti. Pri troche šťastia by to umožnilo tímu zo stredu poľa vyhrať (keby boli gumy, ktoré vydržia).

kingusak  |  12. 10. 2018 15:42

hlavně u Reanultu s malým rozpočtem, ostatní museli přizpůsobit auto gumám

Merrek  |  11. 10. 2018 20:47

Presne tak, to by sme videli veci. V 1. pretekoch víťazné auto vďaka gumám porazí konkurenciu o 20-30 sekúnd a do ďalších pretekov bude konkurent vyrábať úplne nové gumy!

Konečne by sa tie shi.ty dostali na limit, kam patria. Pirelli neskutočne ťaží z faktu, že celý šport sa prispôsobuje im a nie opačne. Nechápem to. Tímy míňajú stovky miliónov libier ročne na zlepšenia 1-2-3 desatiny a čierne zlato - gumy - spôsobujúce zmeny o jednotky sekúnd sú nedotknuteľné. Je to výsmech...

Eric888  |  11. 10. 2018 22:01

sam sis odpovedel, ze gumy mohou upozadit ostatni vyvoj. A nevsim jsem si, ze by jedinej pneumatikar vlastnil tym. Tymy vlastni mj. automobilky nebo z nich automobilky maji prospech. Motory delaji - svete div se - automobilky. Jakej bys mel ty, jako sef automobilky, zajem na tom, abys ve vyvoji a slave hral druhy housle? Vsechno co jsi napsal, uz tu bylo - a z nejakyho duvodu uz neni. Ta degradace pirelli je schvalne a ted nehodnotim, jestli je to moc nebo jestli je to vubec dobre.

Merrek  |  12. 10. 2018 03:06

Gumy sa časom pri konkurencii zrovnajú a výkon auta bol a bude dôležitý vždy. Viac dodávateľov bolo a už to nie je kvôli politickej korektnosti, aby sme sa hrali na férovosť.

Takže každý má "rovnaké" podmienky, pričom jazdec cíti, že sa zmesi pneu líšia, lebo kolega má s rovnakým setupom o 8 desatín lepší čas v kvali...

Celá pointa 1 dodávateľa je, že majú mať rovnaké podmienky, ani toto nevedia dodržať, lebo vlastnosti pneu závisia od rozdielov v rádoch jednotiek stupňov Celzia a pomaly ako na to jazdec prdí má vplyv na grip. Potom tímy minú desiatky mil. libier na "chladenie pneu". Šak na to fúka vzduch, má sa to chladiť samo. Sú to neschopné pneu.

Eric888  |  12. 10. 2018 10:41

jeste jednou a naposled: degradace je zamerna! a to ne ze strany pirelli ale autorit. Protoze se jim driv zdaly moc dokonaly a nudny. Dva a vice dodavatelu tezko kontrolovat na zamernou degradaci, vid? Nemluvim o tom, jakej smysl teda konkurence ma, kdyz na tom budou jejich gumy driv nebo pozdejc stejne. To jsi veleuspesne poprel sam sebe

Merrek  |  13. 10. 2018 09:41

Ze budu stejne a POUZITELNE na cely zavod



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole