Chce to více než jednoho dodavatele pneumatik, říká Häkkinen

V historii formule 1 jsme měli i více než jednoho dodavatele. Mika Häkkinen by byl rád, kdyby se tato éra vrátila.
Chce to více než jednoho dodavatele pneumatik, říká Häkkinen

Mika Häkkinen odjel většinu své kariéry v době, kdy byl ve formuli 1 jen jeden dodavatel (Goodyear). V roce 1998 však získal titul na pneumatikách Bridgestone, Ferrari využívalo Goodyear.

„Při rozhovorech s jezdci jsem pochopil, že pneumatiky jsou na určitém vrcholu, a pokud na tě tlačíte ještě více, tak se přehřívají,“ řekl Häkkinen.

„Neexistuje žádná konkurence, měli by tady být také jiní výrobci. Není to kritika toho, co Pirelli dělá, jen by měla existovat konkurence.“

Musíme šetřit pneumatiky, jinak se objeví puchýře, stěžuje si Bottas

Musíme šetřit pneumatiky, jinak se objeví puchýře, stěžuje si Bottas

Další věc, která létajícímu Finovi vadí, je nedostatek testů. „Pro mladé jezdce, kteří přicházejí do F1, je to docela obtížné, protože se netestuje.“

„Podle mého názoru by bylo mnohem užitečnější, kdyby měli mladí jezdci možnost testovat a rozvíjet se. Bez ohledu na to, jaký sport děláte, pokud nemůžete trénovat, jak se zlepšíte?“

„Samozřejmě to ovlivňuje i technickou stránku věci. Jak budete vyvíjet motor a šasi, pokud nemáte možnost testovat? Můžete používat počítače a simulace, ale to není totéž, co v reálném světě.“

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Diskuze (19) Další článek: Jezdec se nemůže pohnout dvakrát stejným směrem, vyjasnila FIA
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.