Chaos na konci kvalifikace: Podle Grosjeana existuje jen jedno řešení

Na konci kvalifikace nastal chaos. Podle mnohých není něco podobného hodno královně motorsportu, ale jak tomu předejít?

FIA už před kvalifikací po zkušenosti z F3 jezdce varovala, aby v netaktizovali. Marně. Nikdo nechtěl jet první a bez jízdy v závěsu, která podle F1 v Monze přinesla 2 desetiny na kolo. Někteří jezdci odhadují, že to bylo ještě více.

Hamilton viní Ferrari z bizarního závěru italské kvalifikace

Hamilton viní Ferrari z bizarního závěru italské kvalifikace

Sportovní komisaři situaci prověřili, ale nakonec udělili jen tři napomenutí a to Sainzovi, Hülkenbergovi a Strollovi, kteří podle nich hráli v chaosu největší roli. Také napomenutí je jistá forma trestu, protože za tři napomenutí v sezóně dostane jezdec penalizaci (což se ale nikdy nestalo).

Stewardi také vyzvali FIA k tomu, aby urychleně našla řešení. Má to udělat? Zbrklost není na místě. Jízda v závěsu se vyplatí jen na hrstce okruhů. I tak ale platí, že najít řešení bude těžké, ne-li nemožné. Hrozba penalizace totiž evidentně nepomohla.

Romain Grosjean si myslí, že existuje jen jedno řešení – jezdec nebude taktizovat, pokud bude na trati sám.

„Jediným řešením je, že v Q3 pojedou všichni po jednom, takže nebude docházet k žádnému efektu vzduchového pytle,“ řekl Grosjean.

Vettel není spokojen s Leclercovým chováním v italské kvalifikaci

Vettel není spokojen s Leclercovým chováním v italské kvalifikaci

„Dokud na tom budete tolik vydělávat ... V Singapuru to nebude problém. Možná v Soči budete chtít znovu jet v závěsu. Nyní máme velká zadní křídla, velká přední křídla, takže odpor je vyšší a je potřeba, abyste jeli ve vzduchovém pytli. Bude tam hodně her.“

Jednokolová kvalifikace už ve F1 kdysi byla, ale nebyla vnímána jako příliš atraktivní. Navíc je občas nespravedlivá, protože mezi koly prvního a posledního jezdce se mohou podmínky na trati změnit.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Todt chce další bezpečnostní opatření. I jedna oběť je moc, říká

11:44 | Někteří jezdci (Vettel, Pérez, Hamilton, Stroll, Bottas) budou po dobu víkendu bydlet v obytném autě přímo na okruhu.
30. června | Ferrari potvrdilo, že první větší novinky přiveze až do Maďarska.
30. června | Sergej Sirotkin zůstává rezervním jezdcem Renaultu. Potvrdil to tým...
29. června | Alex Zanardi prodělal druhou neurochirurgickou operaci. Stále zůstává v umělém spánku a jeho stav je vážný.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10