Chaos na konci kvalifikace: Podle Grosjeana existuje jen jedno řešení

Na konci kvalifikace nastal chaos. Podle mnohých není něco podobného hodno královně motorsportu, ale jak tomu předejít?

FIA už před kvalifikací po zkušenosti z F3 jezdce varovala, aby v netaktizovali. Marně. Nikdo nechtěl jet první a bez jízdy v závěsu, která podle F1 v Monze přinesla 2 desetiny na kolo. Někteří jezdci odhadují, že to bylo ještě více.

Hamilton viní Ferrari z bizarního závěru italské kvalifikace

Hamilton viní Ferrari z bizarního závěru italské kvalifikace

Sportovní komisaři situaci prověřili, ale nakonec udělili jen tři napomenutí a to Sainzovi, Hülkenbergovi a Strollovi, kteří podle nich hráli v chaosu největší roli. Také napomenutí je jistá forma trestu, protože za tři napomenutí v sezóně dostane jezdec penalizaci (což se ale nikdy nestalo).

Stewardi také vyzvali FIA k tomu, aby urychleně našla řešení. Má to udělat? Zbrklost není na místě. Jízda v závěsu se vyplatí jen na hrstce okruhů. I tak ale platí, že najít řešení bude těžké, ne-li nemožné. Hrozba penalizace totiž evidentně nepomohla.

Romain Grosjean si myslí, že existuje jen jedno řešení – jezdec nebude taktizovat, pokud bude na trati sám.

„Jediným řešením je, že v Q3 pojedou všichni po jednom, takže nebude docházet k žádnému efektu vzduchového pytle,“ řekl Grosjean.

Vettel není spokojen s Leclercovým chováním v italské kvalifikaci

Vettel není spokojen s Leclercovým chováním v italské kvalifikaci

„Dokud na tom budete tolik vydělávat ... V Singapuru to nebude problém. Možná v Soči budete chtít znovu jet v závěsu. Nyní máme velká zadní křídla, velká přední křídla, takže odpor je vyšší a je potřeba, abyste jeli ve vzduchovém pytli. Bude tam hodně her.“

Jednokolová kvalifikace už ve F1 kdysi byla, ale nebyla vnímána jako příliš atraktivní. Navíc je občas nespravedlivá, protože mezi koly prvního a posledního jezdce se mohou podmínky na trati změnit.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Todt chce další bezpečnostní opatření. I jedna oběť je moc, říká

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10