Strategická skupina bude mít ve čtvrtek na stole návrh, který má zajistit postupné snižování nákladů ve formuli 1. Hlavním argumentem navrhovatelů jsou přitom fanoušci. Pokud budou rozdíly v nákladech mezi velkými a malými týmy stejně propastné nebo dokonce ještě větší než dnes, hrozí, že se to odrazí v dění na trati. Malé týmy nemohou věnovat horentní sumy na vývoj po celou sezónu a postupně tak na špici ztrácí.
Místo rozpočtového stropu chce jít formule 1 cestou dalších změn v oblasti technických pravidel. Autosport přinesl podrobný plán, o němž bude Strategická skupina hlasovat ve čtvrtek. Jedná se zatím pouze o návrhy, realita se může lišit.
Změny v roce 2015:
- zákaz ohřívání pneumatik
- zjednodušení palivového systému
- zjednodušení brzdového potrubí
- zjednodušení předních přítlačných křídel
- využívaní převodovky v souladu s životním cyklem motoru
- prodloužení zákazů práce
- zákaz propojení předního a zadního zavěšení
Změny v roce 2016:
- standardizace přední a zadní nárazové struktury
- standardizace systému pohonu nápravy
- standardizace tyče řízení
Změny v roce 2017:
- aktivní zavěšení kol
- přechod na pneumatiky o průměru 18 palců