Formule 1 musí jít cestou úspor. Místo finančního stropu je možná přinese další postupná změna technických pravidel.
Strategická skupina bude mít ve čtvrtek na stole návrh, který má zajistit postupné snižování nákladů ve formuli 1. Hlavním argumentem navrhovatelů jsou přitom fanoušci. Pokud budou rozdíly v nákladech mezi velkými a malými týmy stejně propastné nebo dokonce ještě větší než dnes, hrozí, že se to odrazí v dění na trati. Malé týmy nemohou věnovat horentní sumy na vývoj po celou sezónu a postupně tak na špici ztrácí.
Místo rozpočtového stropu chce jít formule 1 cestou dalších změn v oblasti technických pravidel. Autosport přinesl podrobný plán, o němž bude Strategická skupina hlasovat ve čtvrtek. Jedná se zatím pouze o návrhy, realita se může lišit.
Změny v roce 2015:
- zákaz ohřívání pneumatik
- zjednodušení palivového systému
- zjednodušení brzdového potrubí
- zjednodušení předních přítlačných křídel
- využívaní převodovky v souladu s životním cyklem motoru
- prodloužení zákazů práce
- zákaz propojení předního a zadního zavěšení
Změny v roce 2016:
- standardizace přední a zadní nárazové struktury
- standardizace systému pohonu nápravy
- standardizace tyče řízení
Změny v roce 2017:
- aktivní zavěšení kol
- přechod na pneumatiky o průměru 18 palců