Černý kůň zatím kulhá. Red Bull má problémy s motorem i vozem

Red Bull měl být černým koněm sezóny. Letos se měnila pravidla a jestli někdo umí aerodynamiku dokonale, tak je to Milton Keynes. Jenomže Red Bull zatím zdá se nestačí ani Ferrari.
Černý kůň zatím kulhá. Red Bull má problémy s motorem i vozem

Už testy ukázaly, že Red Bull bude posledním z velké trojice. Existovala ale možnost, že svou formu skrýval nebo do Melbourne přiveze nějaké to překvapení.

Pro Red Bull to asi není úspěch, ale Verstappenovo páté místo je v podstatě očekávané. Horší je ztráta. Verstappenovi chybělo na pole position téměř 1,3 sekundy.

Podrobná technická analýza vozu Red Bull RB13

Podrobná technická analýza vozu Red Bull RB13

Kde je problém? V prvním případě u motoru. Renault ztrácí na Mercedes ještě více než vloni. Příčin může být několik. Francouzi avizovali, že se zlepšili o 3 desetiny a během sezóny chtějí přidat další 3 až 4. Soupeři se ale mohli zlepšit více. Druhým problémem je spolehlivost, která více či méně omezuje nasazení plného výkonu nové pohonné jednotky. Renault se musel dokonce v případě MGU-K vrátit k loňským dílům. 

Francouzi věří, že vše vyřeší specifikace pohonné jednotky číslo 2. K jejímu nasazení mělo dojít ve Španělsku, ale podle Auto Motor und Sport se tak stane až v Kanadě.

Vůz je pořádná citlivka

Rozhořčené komentáře na adresu Renaultu ale letos od Helmuta Marka a Christiana Hornera asi neuslyšíme. Vůz RB13 totiž také není v nejlepší kondici. Problémem je, že je až příliš citlivý. „Máme problém se šasi,“ potvrdil Marko. „Okno, ve kterém naše auto pracuje, je příliš malé. Pozorovali jsme to už při testování, že je vůz velmi citlivý.“

Zakopaný pes může být v samotném konceptu. Kvůli očekávaném deficitu ve výkonu pohonné jednotky se Red Bull snažil postavit vůz s co nejmenším odporem vzduchu, aby na rovinkách neztrácel příliš mnoho času.           

Podle Verstappena ale tým přesné příčiny svých potíží nezná. Útěchou pro jezdce může být alespoň to, že Red Bull vždy vynikal v rychlé analýze a řešení problémů.                    

Foto: Getty Images / Clive Mason                        

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
10:28 | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 92 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A