Celý závod jsem jel v kvalifikačním rytmu, říká Alonso

Monopost Ferrari 150° Italia mu nedovolil Hamiltona vážně ohrozit, přesto ale Alonso na pilota McLarenu dokázal vyvíjet konzistentní tlak a dojet na lepší pozici, než se očekávalo.
Celý závod jsem jel v kvalifikačním rytmu, říká Alonso

Před závodem Alonso sebevědomě prohlásil, že věří v umístění na stupních vítězů. To se v tu dobu nezdálo příliš pravděpodobné, neboť v kvalifikaci Ferrari za vozy Red Bullu a McLarenu poměrně výrazně zaostávalo. V závodě se ale Alonsovi náramně podařilo první kolo, čímž položil základy svému konečnému druhému místu. O titulu vicemistra se tudíž rozhodne až v Brazílii.

"Celou dobu jsem musel jet naplno. Byl to závod jednotlivce proti času. Nezbývalo mi než zajíždět kvalifikační kola, abych snížil ztrátu. Jednou jsem byl o desetinu blíže, podruhé jsem zase desetinu ztratil. Co se jezdců jedoucích o kolo zpět týče, když jsem měl štěstí, získal jsem dvě sekundy. Když zase ne, o dvě sekundy jsem se propadl. Záleželo na tom, ve kterých částech okruhu jsem na ně narazil.

Abych řekl pravdu, už se těším na konec sezony, abych se mohl plně soustředit na rok 2012. Nechci na letošek úplně zapomenout, protože v některých ohledech to pro tým nebyl špatný rok. V určitých oblastech jsme se oproti loňsku zlepšili, ale nebyli jsme schopni bojovat o titul. Příští sezona je pro nás velkou výzvou. Motivací nám je touha být lepší než letos," nechal se slyšet Alonso.

Felipe Massa měl jistou dobu nakročeno ke svému nejlepšímu výsledku v sezoně. I kvůli nevynucené chybě ale nakonec dojel pátý, čímž vyrovnal svá maxima z Malajsie, Valencie, Británie a Německa.

"S pátým místem nemůžu být spokojen. Na měkkých pneumatikách to docela šlo, ale na středních jsem se sotva udržel na trati, jelikož neměly žádnou přilnavost. Proto jsem se ve 49. kole dostal do hodin, čímž jsem ztratil i teoretickou naději na udržení se před Webberem. V prvním stintu jsem s ním a s Buttonem mohl bojovat. Pořád jsem měl ale tušení, že v posledním úseku závodu budu mít potíže. Fakt, že jsem nemohl používat nové přední křídlo, byl markantnější na tvrdší z obou směsí. Byl tak více znát pokles přítlaku. Nyní nás čeká Brazílie, kde mě budou kupředu hnát domácí fanoušci. To by mi mělo pomoci zakončit sezonu, která pro mě jinak vůbec nebyla pozitivní, dobrým výsledkem. Přestože je to jasné, chtěl bych všechny ujistit, že zůstávám stoprocentně motivovaný pro příští rok. Společně s týmem budeme pracovat na tom, aby vůz byl konkurenceschopnější. Pak bude vše vypadat jinak," řekl Brazilec.

Další článek: Kubica u nás bude mít dveře otevřené, komentuje příští sezonu Boullier

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10