Čech Jan Charouz se stal rezervním pilotem stáje Renault

Tým Renault dnes mimo představení nového vozu také oznámil doplnění jezdeckého složení, včetně náhradních jezdců.

Druhým závodním pilotem vedle Roberta Kubici bude Rus Vitalij Petrov (celkově druhý nejlepší pilot loňské sezony GP2). Zveřejněna byla i jména testovacích pilotů. Třetím jezdcem se stal čínský závodník Ho-Pin Tung. Status testovacího jezdce ponese také Belgičan Jérôme d'Ambrosio a Čech Jan Charouz.

Dvaadvacetiletý Charouz se letos po čtyřech letech vrací k formulovým závodům. V týmu P1 Motorsport se bude účastnit Světové série Renault. Po vítězství v sérii F3000 International Masters v roce 2006 se zaměřil na vytrvalostní závody. Jeho největším úspěchem je vítězství v loňském seriálu Le Mans, kde společně s Tomášem Engem a Stefanem Mückem hájil barvy týmu Aston Martin.

"Možnost být členem jezdeckého programu, resp. jezdecké sestavy týmu Formule 1 je snem každého mladého jezdce. Je pro mě velkou ctí, že jsem tuto šanci dostal. Pomůže mi v rozvoji mých jezdeckých dovedností a budu mít možnost poznat, jak funguje tým Formule 1. Toho, že budu součástí takového týmu, jakým je Renault, si velmi cením a udělám všechno proto, abych týmu oplatil důvěru, kterou ve mě vložil.

V sezoně 2010 budu startovat ve World Series by Renault. Na účast v této sérii se moc těším, protože vozy vypadají opravdu skvěle, navíc série letos zavítá na velmi zajímavé okruhy, jako jsou Spa a Silverstone, a její součástí bude také můj domácí závod v Brně. Po třech letech, kdy jsem se účastnil vytrvalostních závodů sportovních vozů, se těším na návrat do formule.

Také se velmi těším na spolupráci s Robertem Kubicou. Naposledy jsem se s ním setkal v závodech motokár v Itálii asi před deseti lety. V průběhu své kariéry už dosáhl řady úspěchů a já doufám, že se od něj hodně naučím. Také je skvělé, že budu mít příležitost účastnit se meetingů inženýrů a briefingů a poznám zevnitř, jak tým funguje. Samozřejmě se těším také na spolupráci s Vitalijem Petrovem, s nímž se už znám, protože v minulosti startoval také v týmu Charouz Racing System. Dobře se znám také s Ho Pin Tungem, protože jsme proti sobě závodili v A1GP. Prostředí Formule 1 pro mě bude úplně nové a já se nemohu dočkat, až ho poznám."

Charouz se tak stane třetím Čechem ve formuli 1. V minulosti v královně motorsportu působil Tomáš Enge (závodní pilot Prostu ve třech grand prix sezony 2001) a Jarek Janiš (pro Jordan testoval v roce 2003).

Podle jezdcova otce a manažera Antonína Charouze je součástí smlouvy jeden plnohodnotný oficiální test s týmem. Termín a trať bude upřesněna během roku. Jan Charouz je podle smlouvy druhým rezervním jezdcem po Ho-Pin Tungovi a společně s Ambrosiem je součástí programu Renaultu pro mladé jezdce, který byl po převzetí stáje novým majitelem obnoven. Mladý Čech zatím nemá superlicenci, o kterou by musel zažádat prostřednictvím českého zástupce FIA Radovana Nováka. Podle jeho vyjádření by ji měl získat.

V jednání jsou také demonstrační jízdy s monopostem Renault v centru Prahy. Představitelé týmu by byli rádi, aby při nich bylo vidět panorama města a Karlův most. Uvažuje se o jízdě z Karlova náměstí na Hlávkův most a zpět, ale zatím je vše jen v jednání.

s přispěním Filipa Fikejze

Doporučujeme

Články odjinud