Caterhamu se na mokru dařilo, Marussia preferuje sucho

Piloti Caterhamu si pochvalovali vyvážení vozu na přechodných pneumatikách. U Marussie si pro závod přejí sucho, na kterém se jim v pátek dařilo.
Caterhamu se na mokru dařilo, Marussia preferuje sucho

Caterham

Osmnáctý Charles Pic byl v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady v Montrealu nejrychlejším z jezdců novějších týmů. Pochvaloval si zejména vyvážení vozu. "Fungovalo výborně, měl jsem auto, se kterým jsem opravdu mohl tlačit. Skončili jsme před lotusem a marussiemi, takže jsme splnili náš cíl. Myslím, že závod bude zajímavý. Neabsovovali jsme tu žádné jízdy v teplotách, které jsou předpovídány, takže nevíme, jak moc budou pneumatiky odcházet. Máme k dispozici hodně sad, můžeme tedy zkusit odlišnou strategii," uvedl Francouz. Věří, že s pneumatikami bude zacházet dobře, i když je na ně okruh Gillese Villeneuva náročný.

Giedo van der Garde skončil sice poslední, ale díky penalizaci Romaina Grosjeana se posune na jedenadvacáté místo. "Ve volném tréninku jsme našli vyvážení na přechodné směsi a dokázali jsme odjet několik kol i na superměkké. Kvalifikace ale nešla podle plánu. Na přechodných jsme vyjeli jako jedni z prvních. Jakmile začala vysychat stopa, časy šly dolů, ale na slicky to nebylo. Zajeli jsme pro nové přechodné, ale při svém nejrychlejším kole jsem udělal celkem velkou chybu, která mě stála jeden a půl sekundy. V posledním kole jsem pak musel zpomalit při žluté vlajce, takže jsem nemohl zajet žádný reprezentativní čas. Je to škoda, protože auto se chovalo dobře a okruh jsem si užíval, zejména v těchto podmínkách," bilancoval Nizozemec, který věří závodnímu tempu svého vozu.

Marussia

Jules Bianchi se kvalifikoval na dvacátém místě, po Grosjeanově penalizaci se posune o příčku dopředu. "Byl to frustrující den, v pátek na suchu vypadali silní. I když déšť nebyl tak prudký, byl přerušovaný, trať se v různých obdobích měnila. Stejně jako většina pole jsme zariskovali, do kvalifikace jsme vyjeli na superměkkých pneumatikách, ale trať byla kluzká, byli jsme rádi, že jsme se dostali do boxů a přezuli na přechodné. Nikdy jsem nezajel čisté kolo, ve stopě byla mokrá místa, neměl jsem konzistenci, abych se dostatečně zlepšil. Doufám, že můžeme očekávat suchý závod," přeje si Francouz.

Také Max Chilton se z jedenadvacáté pozice posune o příčku dopředu. I on vyjel do kvalifikace na superměkkých pneumatikách. "Bylo to jako ledové kluziště. Když jsme přezuli na superměkké, získal jsem sebedůvěru, začal útočit a dělal pokroky. Trať se ale pořád měnila a každý zrychloval. Ve svém nejrychlejším kole jsem zablokoval brzdy, ale je dobré, že startujeme před jedním caterhamem," našel pozitivum Angličan, který si rovněž přeje suchý závod.

Šéf týmu John Booth navázal na slova svých jezdců. Je přesvědčen, že bylo správné v úvodu kvalifikace vyzkoušet superměkké pneumatiky. "Co se týče načasování našich výjezdů, neudělali jsme nic špatně, ale kvůli provozu a proměnlivým podmínkám ani jeden z jezdců nevytěžil z vozu to nejlepší. Na suchých pneumatikách jsme s naší výkonností daleko spokojenější," zhodnotil.

Diskuze (7) Další článek: Střed pole: Vergne se blýskl svým nejlepším kvalifikačním výsledkem
16:40 | Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí odkaz
15:04 | Závod šampionů bude v roce 2019 v Mexiku.
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10