Caterham trápila stabilita, Marussii vyvážení, Chilton penalizován

Nejlepším z jezdců mladších týmů byl devatenáctý van der Garde. Pica trápila stabilita vozu. Jezdci Marussie se trápili s vyvážením, Chilton byl navíc penalizován za omezení dvou soupeřů. AKTUALIZOVÁNO.
Caterham trápila stabilita, Marussii vyvážení, Chilton penalizován

Caterham

Giedo van der Garde zajel v kvalifikaci na Velkou cenu USA na okruhu Amerik v Austinu devatenáctý nejrychlejší čas. Pochvaloval si, jak fungovaly změny, které tým přes noc provedl. "Podmínky na trati byly dnes trochu lepší, auto bylo zpátky na úrovni z posledních závodů, bylo daleko lépe vyvážené, proto jsem mohl celé kolo tlačit. Pořád se musíme vyrovnávat s blokováním přední části a trochu jsem se trápil s trakcí, ale celkově to bylo dobré," vzpomínal. "V kvalifikaci jsme absolvovali tři výjezdy a musím říct, že jsem spokojen, jak jsem dopadl. Vzhledem k faktu, že je to pro mě nová trať a neabsolvoval jsem první trénink, je dobré skončit před dalšími chlapy, se kterými bojujeme. Myslím, že nás čeká vzrušující závod." Nizozemec se nakonec díky penalizaci Estebana Gutiérreze posune o jednu příčku dopředu.

Charles Pic se sice kvalifikoval jako jedenadvacátý, ale kvůli penalizaci za výměnu převodovky odstartuje z posledního místa. Ve třetím tréninku navíc čelil mechanickému problému a potýkal se s přetáčivostí v rychlých zatáčkách. "V kvalifikaci bylo vyvážení odlišné oproti třetímu tréninku. Možná hrála roli změna směru větru, ale auto bylo přetáčivé mezi čtvrtou a devátou zatáčkou a v jedenácté zatáčce a přetáčivé na výjezdu ze zatáček třináct a devatenáct, proto jsem nemohl útočit tak jako v tréninku," vzpomínal. "Máme penalizaci, takže jdu stejně dozadu, ale i tak by bývalo bylo dobré přenést rychlost z tréninku do kvalifikace."

Marussia

Jules Bianchi se kvalifikoval jako dvacátý. "Po problémech, které jsme o víkendu zaznamenali, jsme potřebovali najít pro kvalifikaci správné řešení. Jsem velmi spokojen, že jsme to zvládli, i když jsme neměli čas na vyladění auta. Udělali jsme dostatečný pokrok, abychom rozdělili caterhamy, což je dobrý výsledek," zhodnotil Francouz. Věří, že v případě lepšího vyvážení mohl být i před van der Gardem. "V prvním sektoru vál silný vítr. Pokud se podíváme na celkový obraz, musíme být z výsledku spokojeni. Děkuji týmu za vyřešení našich problémů, můžeme se těšit na závod." Francouz se díky penalizaci Estebana Gutiérreze posune o jednu příčku dopředu.

Max Chilton skončil dvaadvacátý, ale díky penalizaci Pica se posune o příčku dopředu. Po celý víkend se trápil s vyvážením, z výsledku byl trochu zklamán. "Vrátili jsme se k nastavení, se kterým jsme začínali, snažili jsme se eliminovat nestabilitu, ale bylo to horší, museli jsme se pokusit některé věci zlepšit. Se svým kolem jsem byl celkem spokojen, ale nedosáhl jsem dobrého času, což je frustrující," litoval. "Naše auto je v závodě vždy lepší. Na to se budeme soustředit, doufáme zítra v lepší výsledky."

Angličan si nakonec vysloužil penalizaci za omezení Pastora Maldonada a poté i Adriana Sutila v první části kvalifikace. Vzhledem ke své pozici se nebude posouvat na startovním roštu dozadu, ale v průběhu prvních pěti kol bude muset absolvovat průjezd boxovou uličkou, podobný trest dostal ve Velké ceně Japonska Charles Pic.

Šéf týmu John Booth upozornil, že tým se vrátil k nastavení ze Suzuky, což pomohlo vylepšit vyvážení, ale nebylo mnoho času na řešení jiných problémů. "Zdá se, že máme znovu rychlost, uvidíme, jak to nastavení bude sedět v závodě," uvedl.

Další článek: Lotus dal soupeřům jasný vzkaz: V boji o druhé místo se s ním musí počítat

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10