Caterham s Marussií musely šetřit, aby si mohly dovolit příští sezonu

Caterham s Marussií musely šetřit, aby si mohly dovolit příští sezonu

Náklady na provoz týmu by měly v roce 2014 vzrůst o dvacet milionů liber. Hlídat výdaje tak musely i velké týmy, Red Bull nevyjímaje.

Christian Horner v pátek prohlásil, že i Red Bull jakožto nejúspěšnější tým současnosti si musí dávat pozor, aby mu nárůst nákladů v příštím roce nepřerostl přes hlavu. V případě Red Bullu je nanejvýš nepravděpodobné, že by měl finanční problémy, nicméně týmy Caterham a Marussia musely podstoupit kompromisy. 

"Christianovy problémy bych chtěl mít, to je jisté. O ceně nových pohonných jednotek víme mnoho měsíců. Myslím, že to tedy nikoho nepřekvapuje a že se tomu všichni náležitě přizpůsobili. Co se nás týče, zařídili jsme si ufinancovatelné vedení týmu pro příští i následující sezony," řekl John Booth, šéf Marussie.

"Nemám moc, co bych mohl dodat. Snad jen to, že jsme s tím počítali a vlastně tomu přizpůsobili i výdaje v tomto roce. Musíme obstarat oběh peněz tak, abychom zvládli ceny motorů, transakční náklady, ale i náklady na vývoj vozu. To, že jsme s vývojem nového vozu začali dosti brzy, má svůj pragmatický důvod. Pomohlo nám to absorbovat výdaje na budoucí sezonu," prohlásil Cyril Abiteboul, představitel stáje Caterham.

Ross Brawn vysvětlil, proč je formule 1 pro účastníky stále dražší. Důvody jsou jednoduché - konkurence nutí týmy utrácet stále větší peníze.

"Příští rok to bude výzva, ale pamatujme na to, že kdybychom rozpočty seškrtali na polovinu, stejně bychom závodili. Standardy, za jakých závodíme, vytváří na rozpočet tlak. Nejde o to, že by peněz bylo málo. Faktem je, že všichni chceme být na co nejvyšší úrovni, a tak jsou rozpočty tlačeny nahoru. Kdyby náklady všech byly stlačeny na polovinu, nic by se nezměnilo. Není to tak dlouho, co jsme na každý závod a každou trať byli schopni přivézt spolehlivé vozy za poloviční cenu," řekl Brawn.

Doporučujeme

Články odjinud