Caterham pomohl Marussii k zisku desátého místa

Charles Pic odstoupil kvůli zlomenému zavěšení, Giedo van der Garde pro změnu obdržel penalizaci. Marussii tak desátou příčku v Poháru konstruktérů již nikdo nevezme.
Caterham pomohl Marussii k zisku desátého místa

Marussia

Jules Bianchi (17.): "Gratuluji celému týmu k výborné práci po celou fantastickou sezonu a také k zaslouženému desátému místu mezi týmy. Děkuji za všechnu tvrdou práci členů týmu a za nejlepší možný vůz. Opět se mi dnes povedl super start a dařilo se i v prvním kole. Pak jsem se trochu trápil na středně tvrdých pneu. Musel jsem pak pozici přepustit. Věděl jsem, že prostě musím vydržet a myslet dopředu. Na tvrdé směsi bylo vyvážení vozu mnohem lepší. Ve druhém a třetím stintu jsem jel tak rychle, jak jen jsem mohl. Pěkné je nejen to, že jsme desátí, ale těší nás také fakt, že se nám dnes podařilo porazit Caterham. Pro mě osobně to byl hodně hodnotný rok a nemůžu se dočkat, až se v příští sezoně posuneme do úplně jiných úrovní."

Max Chilton (19.): "Poté, co jsme celý víkend jezdilil na mokru, nebylo v závodě snadné všechno správně trefit. Střední část závodu byla dost napínavá. Neustále nám hrozil déšť. Bylo mi jasné, že prostě musím pokračovat v jízdě a být připraven na jakoukoliv alternativu. V posledním stintu jsem se potýkal s vibracemi levého předního kola. Stálo mě to čas a nakonec jsme kvůli tomu zajeli na třetí, neplánovanou zastávku. Chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou sezonu. Nejvíce jsem vděčný lidem, kteří pracovali na mém voze. Jsem opravdu hrdý na můj rekord dojetí 19 z 19 závodů. Je to výsledkem skvělé týmové spolupráce."

Poznámka - Max Chilton dojel všech devatenáct závodů. Je tak jediným jezdcem v historii, který ve své debutové sezoně zvládl dokončit všechny velké ceny. 

Caterham

Charles Pic (nedokončil): "Start mi příliš nevyšel, ale na konci pátého kola jsem předjel Bianchiho a dotahoval jsem se na svého kolegu. Prodloužili jsme první stint a čekali, jestli nepřijde déšť. Přezuli jsme ve 25. kole a byli před Bianchim, což bylo naším záměrem. Moje rychlost ve druhém stintu byla dobrá. Dostal jsem se před Gieda v polovině závodu. Časy na kolo na druhé sadě byly dobré, pohybovaly se kolem 1:18, což bylo blízko většině středu pole. Pořád jsme ale museli čekat, zda nepřijde déšť. Když začalo mírně pršet, byl jsem na sedmnáctém místě a pneumatiky se držely bez problémů. V 58. kole se ale něco zlomilo na podvozku a musel jsem odstoupit. Je samozřejmě škoda, že jsem nemohl závod dokončit. Do onoho okamžiku šlo vše podle plánu. Kdyby se rozpršelo více, mohli jsme na tom být ještě lépe, ale někdy se zkrátka nedaří."

Giedo van der Garde (18.): "Start byl opravdu dobrý, předjel jsem svého kolegu a v první zatáčce bojoval s Bianchim. Kvůli jednomu z vozů Force Indie jsem ale musel zvolnit a nechat Julese poodjet. Ve voze jsem se cítil dobře a brzy jsem byl před ním. Poté jsem neměl problémy s navyšováním náskoku a vyvíjením tlaku na Kovalainena z týmu Lotus. Na první sadě jsme vydrželi do 24. kola. Chvíli jsme byli až na čtrnáctém místě. Naším hlavním cílem ale bylo držet se před Marussií. Když jsem se po přezutí na další sadu středních gum vrátil na trať, měli jsme náskok okolo sedmi sekund. Druhá sada už nefungovala tak dobře jako první. V polovině druhého stintu jsem dostal příkaz, abych si prohodil pozice s týmovým kolegou. Pneumatiky se začaly drolit, ale kvůli hrozbě deště jsme zůstali na trati. Stále jsme odjížděli Bianchimu, takže jsme dokázalil pokrýt jeho plán. Rychlost pneumatik ale byla ve 42. kole ta tam. Ve 47. kole jsme přezuli na primární tvrdou směs. Znovu jsem vyjel na trať před Bianchim. Později jsem ale musel absolvovat penalizaci, kvůli které jsem byl až patnáct sekund za ním. V 65. kole jsem ztrátu stáhl na sedm sekund, ale blíž už to nešlo. Takovýmto způsobem jsem sezonu zakončit rozhodně nechtěl. Celkově si ale myslím, že jsem se hodně naučil. Prošli jsme mnoha lepšími i horšími momenty. Máme ale skvělý tým, skvělou skupinu lidí, kteří pracují velmi tvrdě a stejně jako já prahnou po vítězství."

 

Další článek: McLaren potřeboval happy end jako sůl. Podařilo se

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)