Caterham letos doplatil na přehnaný vývoj z loňského roku

Šéf Caterhamu F1 Cyril Abiteboul vidí příčiny letošní ztráty desátého místa v chybách, kterých se tým dopustil loni ve vývoji.
Caterham letos doplatil na přehnaný vývoj z loňského roku

Caterham byl od roku 2010 nejlepší z týmů, které rozšířily startovní rošt. Až do letošní sezóny, kdy poprvé neskončil desátý, ale až jedenáctý.

"Začalo to loni, kdy tým přijal určitou formu technické strategie, o které si myslím, že jsme si ji nemohli dovolit, co se komplikovanosti, chápání některých procesů a podobných věcí týče," vysvětloval Abiteboul Autosportu.

"Problém není jen, že jsme ji nasadili, ale že jsme ji používali dlouho. Takže to pro nás byla rána minulý i letošní rok."

Důvodů je ale podle Abiteboula více. "Také jsme se loni přestěhovali do jiné továrny, což znamenalo, že jsme museli přerušit vše, co jsme dělali. Také jsme více investovali do aerodynamického tunelu, protože jsme měli tunel, který nebyl schopný vyprodukovat foukací výfuky, i když jsme je vyvíjeli."

"Kvůli loňské sezóně jsme nebyli konkurenceschopní, a kvůli tomu, kolik jsme museli investovat do nového vozu finančně, časově i co se zdrojů týče. Loňské auto nebylo nejlepší, nikdo si nevzpomene na loňský vůz Caterhamu. A když jsme ho používali dva roky... Výsledky vidíte."

Přitom výkonnostně se Caterham v průběhu roku dokázal vrátit na úroveň Marussie či dokonce výš, ale nikdy nezískal 13. pozici v cíli, kterou potřeboval, aby se posunul v šampionátu.

"Možná jsme si naivně mysleli, že po Malajsii (kde se Marussia posunula na 10. pozici) máme dost času, abychom se na desáté místo vrátili. I když je sezóna dlouhá, vozy byly spolehlivé, nebyly žádné srandovní závody, v motorsportu už není žádné kouzlo."

"Šampionát se rozhodl ve třetím závodě, což bylo trochu divné. Ale takový je život."

Další článek: Räikkönen navštívil Maranello a dostal nového závodního inženýra

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10