Caterham letos doplatil na přehnaný vývoj z loňského roku

Šéf Caterhamu F1 Cyril Abiteboul vidí příčiny letošní ztráty desátého místa v chybách, kterých se tým dopustil loni ve vývoji.
Caterham letos doplatil na přehnaný vývoj z loňského roku

Caterham byl od roku 2010 nejlepší z týmů, které rozšířily startovní rošt. Až do letošní sezóny, kdy poprvé neskončil desátý, ale až jedenáctý.

"Začalo to loni, kdy tým přijal určitou formu technické strategie, o které si myslím, že jsme si ji nemohli dovolit, co se komplikovanosti, chápání některých procesů a podobných věcí týče," vysvětloval Abiteboul Autosportu.

"Problém není jen, že jsme ji nasadili, ale že jsme ji používali dlouho. Takže to pro nás byla rána minulý i letošní rok."

Důvodů je ale podle Abiteboula více. "Také jsme se loni přestěhovali do jiné továrny, což znamenalo, že jsme museli přerušit vše, co jsme dělali. Také jsme více investovali do aerodynamického tunelu, protože jsme měli tunel, který nebyl schopný vyprodukovat foukací výfuky, i když jsme je vyvíjeli."

"Kvůli loňské sezóně jsme nebyli konkurenceschopní, a kvůli tomu, kolik jsme museli investovat do nového vozu finančně, časově i co se zdrojů týče. Loňské auto nebylo nejlepší, nikdo si nevzpomene na loňský vůz Caterhamu. A když jsme ho používali dva roky... Výsledky vidíte."

Přitom výkonnostně se Caterham v průběhu roku dokázal vrátit na úroveň Marussie či dokonce výš, ale nikdy nezískal 13. pozici v cíli, kterou potřeboval, aby se posunul v šampionátu.

"Možná jsme si naivně mysleli, že po Malajsii (kde se Marussia posunula na 10. pozici) máme dost času, abychom se na desáté místo vrátili. I když je sezóna dlouhá, vozy byly spolehlivé, nebyly žádné srandovní závody, v motorsportu už není žádné kouzlo."

"Šampionát se rozhodl ve třetím závodě, což bylo trochu divné. Ale takový je život."

Další článek: Räikkönen navštívil Maranello a dostal nového závodního inženýra

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10