Malajsijská stáj Caterham se letos vydala cestou rozdrobené prezentace nového auta, uvolňuje pouze nekvalitní snímky a neucelené informace. Dnes jich pár přibylo.
Caterham chtěl své auto představit na stránkách únorového F1 Racingu, který měl vyjít dnes. K některým čtenářům se ale dostal už včera a tým zareagoval trochu zmateně, když na internetu zveřejnil jeden černý snímek. Dnes přidal další dva, ale skutečné tvary CT01 lépe odhalilo představení v F1 Racingu.
"Proces designu vozu běží od začátku roku 2011," komentoval CT01 technický šéf týmu Mike Gascoyne. "Pro nás je to první rok stability po technické stránce. Tím, že jsme si ponechali motor Renault a převodovku Red Bullu, víme přesně, s čím pracujeme a co můžeme očekávat. Předtím jsme každý rok měnili nejen tým designérů, ale také kombinaci převodovky a motoru. Teď ale máme velmi stabilní designový tým pod naším technickým ředitelem Markem Smithem, a to znamená, že můžeme udělat mnohem větší krok v oblasti detailů, což se projevilo v procesu homologace."
Caterham CT01 bude připraven na traťovou premiéru 7. února v Jerezu. Aerodynamiku tým vyvíjí v aerodynamickém tunelu v Itálii a u Williamsu. Gascoyne věří, že v této oblasti jeho týmu pomohl zákaz foukání difuzorů, protože toto řešení loni nevyvíjel. Jeho ztráta na soupeře by se tak díky zákazu měla zmenšit.
Významnou změnou je také použití systému pro rekuperaci kinetické energie, tým ho nasadí poprvé ve své krátké historii. "Ano, není tajemstvím, že budeme mít letos KERS," potvrdil Gascoyne. "Ke konci loňského roku to na nás začínalo mít dopady při souboji s vozy ve středu pole. Škodilo nám to (absence KERS) v kvalifikacích a v případných bojích o pozice. V posledním závodě v roce 2011 Heikki dobře odstartoval a získal hodně pozic, ale pak je ztratil kvůli tomu, že neměl KERS."
S vylepšeným vozem si chce Caterham splnit cíl, který měl už loni, což je zisk prvního bodu. "Nejdřív potřebujeme vidět auto na trati a získat zpětnou vazbu z testů," vysvětloval Gascoyne. "Dokud s autem nevyjedeme, budeme mít jen čísla a data ze simulací. Ale každý tým se chce posunout na roštu nahoru a my nejsme jiní. V posledních dvou letech jsme skončili desátí, což byl náš cíl, ale teď je myslím čas, abychom se znovu zlepšili. Uvidíme, jaké to bude, až vyjedeme na trať."
FOTOGALERIE