Zatímco Force India se z většiny věnuje autu pro rok 2013, Caterham se vydal podobnou cestou jako Lotus a na letošním voze bude pracovat déle.
"Auto 2013 bude evolucí současného vozu, takže nepřijde žádný zásadní zlom, a proto budeme současné auto vyvíjet v této sezóně trochu déle, než by bylo obvyklé," uvedl technický ředitel Caterhamu Mark Smith pro ESPN.
Jedním z důvodů, proč Caterham nechystá žádnou revoluci, je skutečnost, že rok 2013 bude posledním před velkou změnou pravidel.
"Je to faktor," potvrdil Smith. "Na základních parametrech vozu 2014 už nějakou dobu pracuje jeden z našich lidí, také tomu věnujeme studie CFD (počítačový vývoj aerodynamiky). Je to zajímavý fakt a na voze 2014 jsme už odvedli víc konkrétní práce."
V současnosti má Caterham ale také starosti s tím, aby využil potenciál letošního vozu. Balík úprav, který na něj nasadil v Británii, nefunguje tak dobře, jak doufal.
"Klíčovou součástí toho je výfukový systém, což pro nás není nic nového, ale musíte vědět o všech ztrátách a ziscích, které každý vývojový balík přináší. My jsme soustředění na to, abychom z celého kompletu dostali více," dodal Smith.