Části pohonné jednotky odcházejí, čeká nás řada penalizací

Druhou polovinu sezóny ovlivní penalizace za výměnu částí pohonné jednotky. Pověstná hrana už zvoní řadě pilotů.
Části pohonné jednotky odcházejí, čeká nás řada penalizací

Letošní rok a penalizace, to je téma samo pro sebe. FIA nejdříve zavedla alternativní tresty (například 5 sekund při zastávce v boxech) a dokonce trestné body, aby od Rakouska mírněji nebo spíše téměř vůbec netrestala závodní incidenty.

Mírnější přístup je samozřejmě dobrou novinkou, ale ukazuje současně krátkozrakost a absenci jakékoliv dlouhodobější koncepce formule 1.

Na druhou stranu, trest pro Fernanda Alonsa v Británii byl opravdu díky letošním změnám „tak akorát“. Na startu stál pilot Ferrari opravdu špatně, ale výhoda to nebyla taková, aby si zasloužil průjezd v boxy (reálně přes 20 sekund). 

Ve druhé polovině sezóny nás ale čeká zřejmě sprška jiných penalizací. Motory dnes ve formuli 1 tvoří jen jednu část pohonné jednotky. Pravidla mluví jasně. Každý pilot má na sezónu pět jednotlivých částí pohonné jednotky. Nasazení šesté části znamená odsun o 10 míst. Pokud nasadí další šestou část, klesne už jen o pět míst. Při nasazení sedmé části znovu o 10 atd.

Statistiku, kolik toho kdo už nasadil, udržujeme ve statistikách sezóny a aktualizujeme vždy ve čtvrtek před GP. Jak vypadá aktutální situace, když započítáme výměny při GP Velké Británie?

Na maximu je Daniil Kvjat, který už nasadil pátou část.  

Pilot Tým Motor ICE TC MGU-K MGU-H ES CE
Daniil Kvjat Torro Roso Renault 5 4 5 3 2 2

Čtyři komponenty pak nasadili:

Pilot Tým Motor ICE TC MGU-K MGU-H ES CE
Sebastian Vettel Red Bull Renault 4 4 3 4 2 4
Fernando Alonso Ferrari Ferrari 3 3 3 3 3 4
Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 3 3 3 4 3 3
Romain Grosjean Lotus Renault 3 3 3 4 3 3
Pastor Maldonado Lotus Renault 4 4 4 4 2 3
Jean-Eric Vergne Torro Roso Renault 4 4 4 3 2 4
Jules Bianchi Marussia Ferrari 4 4 3 4 2 3
Max Chilton Marussia Ferrari 4 4 4 4 3 4
Kamuj Kobajaši Caterham Renault 3 3 3 3 3 4
Marcus Ericsson Caterham Renault 3 3 3 3 2 4
  • ICE: spalovací motor
  • TC: turbodmychadlo
  • MGU-K: motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie
  • MGU-H: motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie
  • ES: úložiště energie (baterie)
  • CE: elektronika pohonné jednotky

Mezi piloty, kteří nasadili už 4 části, není ani jeden s pohonnou jednotkou Mercedes. Naopak všichni odběratelé Renaultu už mají na svém kontě alespoň jednu 4. část.

Ferrari je na tom o něco lépe. Piloti Marussie sice nasadili už 3 a 5 čtvrtých částí, piloti samotného Ferrari po jedné čtvrté části ale piloti Sauberu jsou zatím jen u třetí části pohonné jednotky. 

Diskuze (7) Další článek: Caterham: Nové vedení, nový nos a nová naděje
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10