Druhou polovinu sezóny ovlivní penalizace za výměnu částí pohonné jednotky. Pověstná hrana už zvoní řadě pilotů.
Letošní rok a penalizace, to je téma samo pro sebe. FIA nejdříve zavedla alternativní tresty (například 5 sekund při zastávce v boxech) a dokonce trestné body, aby od Rakouska mírněji nebo spíše téměř vůbec netrestala závodní incidenty.
Mírnější přístup je samozřejmě dobrou novinkou, ale ukazuje současně krátkozrakost a absenci jakékoliv dlouhodobější koncepce formule 1.
Na druhou stranu, trest pro Fernanda Alonsa v Británii byl opravdu díky letošním změnám „tak akorát“. Na startu stál pilot Ferrari opravdu špatně, ale výhoda to nebyla taková, aby si zasloužil průjezd v boxy (reálně přes 20 sekund).
Ve druhé polovině sezóny nás ale čeká zřejmě sprška jiných penalizací. Motory dnes ve formuli 1 tvoří jen jednu část pohonné jednotky. Pravidla mluví jasně. Každý pilot má na sezónu pět jednotlivých částí pohonné jednotky. Nasazení šesté části znamená odsun o 10 míst. Pokud nasadí další šestou část, klesne už jen o pět míst. Při nasazení sedmé části znovu o 10 atd.
Statistiku, kolik toho kdo už nasadil, udržujeme ve statistikách sezóny a aktualizujeme vždy ve čtvrtek před GP. Jak vypadá aktutální situace, když započítáme výměny při GP Velké Británie?
Na maximu je Daniil Kvjat, který už nasadil pátou část.
Pilot |
Tým |
Motor |
ICE |
TC |
MGU-K |
MGU-H |
ES |
CE |
Daniil Kvjat |
Torro Roso |
Renault |
5 |
4 |
5 |
3 |
2 |
2 |
Čtyři komponenty pak nasadili:
Pilot |
Tým |
Motor |
ICE |
TC |
MGU-K |
MGU-H |
ES |
CE |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
Renault |
4 |
4 |
3 |
4 |
2 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
Ferrari |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
Romain Grosjean |
Lotus |
Renault |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
Pastor Maldonado |
Lotus |
Renault |
4 |
4 |
4 |
4 |
2 |
3 |
Jean-Eric Vergne |
Torro Roso |
Renault |
4 |
4 |
4 |
3 |
2 |
4 |
Jules Bianchi |
Marussia |
Ferrari |
4 |
4 |
3 |
4 |
2 |
3 |
Max Chilton |
Marussia |
Ferrari |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
Kamuj Kobajaši |
Caterham |
Renault |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
Marcus Ericsson |
Caterham |
Renault |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
4 |
- ICE: spalovací motor
- TC: turbodmychadlo
- MGU-K: motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie
- MGU-H: motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie
- ES: úložiště energie (baterie)
- CE: elektronika pohonné jednotky
Mezi piloty, kteří nasadili už 4 části, není ani jeden s pohonnou jednotkou Mercedes. Naopak všichni odběratelé Renaultu už mají na svém kontě alespoň jednu 4. část.
Ferrari je na tom o něco lépe. Piloti Marussie sice nasadili už 3 a 5 čtvrtých částí, piloti samotného Ferrari po jedné čtvrté části ale piloti Sauberu jsou zatím jen u třetí části pohonné jednotky.