Carlos si v kvalifikaci lépe poradil s problémy s předními pneumatikami, které máme, přiznává Leclerc

Charles Leclerc přiznal, že se během kvalifikace na Velkou cenu Francie formule 1 potýkal s problémy s přední části svého ferrari.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Carlos si v kvalifikaci lépe poradil s problémy s předními pneumatikami, které máme, přiznává Leclerc | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Leclerc vyhrál poslední dvě kvalifikace na městských okruzích v Monte Carlu a v Baku, při návratu na klasický okruh ale už před víkendem předpovídal menší šance Ferrari.

Letos podruhé byl Leclerc v kvalifikaci poražen svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem, který na okruhu Paula Ricarda skončil v kvalifikaci pátý.

Leclerc po kvalifikaci přiznal, že se po celý víkend potýká s problémy v přední části vozu.

„Zkrátka jsem nemohl překonat problémy, které máme po celý víkend, trochu bojuji s přední části vozu. Ale abych byl upřímný, vychází to spíš ze mě než z auta. Je to omezení, které jsme s Carlosem měli, ale Carlos dokázal při řešení těchto problémů odvést lepší práci, zatímco já jsem se v kvalifikaci trápil,“ řekl Leclerc.

„Se svým posledním pokusem v Q3 jsem byl spokojen, protože předtím to byla katastrofa. Byl jsem velmi, velmi daleko. V Q3 jsem pak dokázal najít nějaký čas. Nestačilo to, podařilo se mi ale najít nějaký čas.“

Problémy měl i Sainz

Problémy s předními pneumatikami přiznal také Sainz, podle kterého bylo náročné dostat je do teplotního okna, ve kterém by správně fungovaly.

„Stejně jako všichni se trápíme s předními pneumatikami, které jsou až příliš měkké. Je těžké držet ty pneumatiky na jejich limitu a je velmi snadné je přehřát. Snažil jsem se zůstat disciplinovaný, ale i já se potýkal se stejným problémem. Není to jednoduché,“ přiznává Sainz.

„Důležité je, že dnes na každé směsi a při každém směru větru, který se v průběhu kvalifikace měnil, jsem věděl, jak se přizpůsobit, co změnit a s tím přicházely i časy na kolo.

„Musím říct, že dnešek byl trochu úlevou po dvou nebo třech frustrujících kvalifikacích, kde jsem nedokázal zajet žádné kolo, kde bych využil maximálního potenciálu vozu. Tady jsem se opravdu těšil na čistou kvalifikaci. Žádné problémy, žádné červené vlajky, dvě nebo tři rychlá kola v Q2 a Q3. A přesně to jsem dnes poskládal dohromady.“

Další článek: Leclerc ovládl stylem start-cíl druhý závod F3, dominanci Premy překazil Martins

12:52 | Verstappenův bouraný motor nakonec zřejmě není v pořádku. Po sobotě byly odhaleny poškození a Verstappen tak mění motor, turbo, MGU-H, MGU-K a výfuk. Řídicí jednotka a baterie zůstávají.
10:51 | Závod F3 se jede na mokré trati.
21:46 | Roman Staněk zdraví české fanoušky po prvním pódiu ve formuli 3! Video: Tomáš Enge odkaz
18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00