Čandhok usiluje o místo záložního jezdce týmu Lotus

Karun Čandhok nebude letos ve formuli 1 závodit, ale má v plánu zůstat jako záložní jezdec týmu Lotus. Se stájí Tonyho Fernandese by chtěl spolupracovat delší dobu.
Čandhok usiluje o místo záložního jezdce týmu Lotus

Čandhok loni závodil pro tým HRT, ale protože neplnil své finanční závazky, závodní sedačku ztratil ve prospěch Sakona Jamamota. Pro sezónu 2011 místo závodního pilota nesehnal a soustředil se na jednání o místě třetího pilota týmu Lotus.

"Nic není uzavřené, dokud nedržíte ve svých rukou smlouvu. Buď ji máte, nebo nemáte," řekl indický jezdec pro Deccan Herald. "Konečný výsledek budeme znát za dva až tři týdny. Kromě mě jednají s asi dvaceti dalšími jezdci."

I když by se Čandhok rád vrátil do závodů co nejdříve, s Lotusem chce uzavřít smlouvu na víc sezón a nevadilo by mu, kdyby strávil v roli záložního jezdce i rok 2012.

"Chci s nimi spolupracovat dva až tři roky. Umožnilo by nám to vybudovat partnerství, abychom spolu rostli," vysvětloval. "Hledám stabilitu. Za 12 měsíců se situace může změnit. Získal jsem si respekt lidí, kteří říkali, že jsem si v obtížných podmínkách (u HRT) vedl dobře."

"Mám dlouhodobé cíle, nejen pro rok 2011, ale také pro rok 2012. Budu se moci učit, i když budu jezdit jen v pátek. Takhle to dělal Paul di Resta u Force Indie. Stabilita je ve formuli 1 klíčová, stejně jako ve všech ostatních sportech."

Na Lotusu se Čandhokovi líbí, že zkouší uspět netradiční cestou. "Zamlouvá se mi myšlenka vybudování asijského týmu s asijskými jezdci, mechaniky, inženýry, lidmi od PR a marketingu. Zatím tady (ve F1) dominuje západ. Tony Fernandes se hodně snaží a dělal to i s AirAsia," dodal.

Diskuze (7) Další článek: Tohle nemá řešení
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10