Campos je spokojen s prací Dallary na monopostu pro F1

Továrnu v tomto týdnu navštívil i Bruno Senna.

Do příští sezony formule 1 vstoupí čtyři nové týmy. Jedním z nich je i španělský Campos Meta bývalého jezdce F1 Adriana Campose. Šasi vyvíjí výrobce monopostů Dallara. Příprava je v plném proudu a představitelé stáje jsou s prací italské firmy velmi spokojeni.

"S každou návštěvou Dallary je pokrok na autě znatelnější. Sledovali jsme vývoj modelu v aerodynamickém tunelu a brzy vůz uvidíme v jeho finální podobě," slibuje Campos.

Na práci Dallary dohlíží inženýr z týmu Toni Cuquerella. "Projekt je opravdu v pokročilém stádiu. Prošli jsme už všemi interními homologačními testy. Dallara neobyčejně tvrdě pracuje již několik měsíců a s aktuálními výsledky jsme spokojeni," pochvaluje si. "Díky pokročilému vývoji a datům od Dallary jsme mohli provést první počítačové simulace jízdy téměř na všech okruzích, kde se v roce 2010 pojedou velké ceny."

Továrnu Dallary navštívil kvůli výrobě sedačky také zatím jediný potvrzený pilot španělské stáje Bruno Senna. I ten byl nadšený. "Posadit se do auta a připravovat sedačku, to vše jsou další kroky směrem k účasti v únorových testech formule jedna," těší se na svůj vstup do nejvyšší formulové kategorie. 

"Již dříve jsem závodil v autech vyrobených Dallarou a stoprocentně věřím v její způsob práce, zkušenosti a kvalitu," připomíná Brazilec. "Jsme nový tým a na začátku se určitě budeme trochu trápit, ale pokud budeme nadále takto pracovat, dokážeme předvést v první sezoně dobrý vstup do šampionátu."

O druhém jezdci se zatím jedná. Campos by za volantem svého vozu rád viděl některého ze zkušených španělských pilotů. Nejčastěji se mluví o testovacím jezdci McLarenu Pedru de la Rosovi, v úvahu připadá i testman Ferrari Marc Gené. Ten se ale nechal slyšet, že je v Maranellu spokojen a odcházet se mu nechce.

Italská Dallara má již zkušenosti z formule 1 z let 1988 až 1992, kdy připravovala monoposty pro stáj BMS Scuderia Italia. Její jezdci však získali dohromady jen patnáct bodů. Poté Dallara postavila podle návrhu Harveyho Postlethwaita v roce 1999 šasi pro Hondu, ale po náhlém úmrtí slavného konstruktéra z plánu na návrat japonského výrobce na pár let sešlo. Pro sezonu 2006 měl podvozky italského výrobce používat Midland, ale ten se nakonec rozhodl odkoupit tým Jordan a navázat na vývoj jeho vozu.

Dallara, která má zkušenosti z nižších formulí i sportovních prototypů, se tak vrací do formule 1 až nyní prostřednistvím týmu Campos.

Další článek: Komentář: Hra s ohněm v podání Buttona a McLarenu

11:19 | Jack Aitken zůstává rezervním jezdcem Williamsu.
9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...