Campos je spokojen s prací Dallary na monopostu pro F1

Továrnu v tomto týdnu navštívil i Bruno Senna.

Do příští sezony formule 1 vstoupí čtyři nové týmy. Jedním z nich je i španělský Campos Meta bývalého jezdce F1 Adriana Campose. Šasi vyvíjí výrobce monopostů Dallara. Příprava je v plném proudu a představitelé stáje jsou s prací italské firmy velmi spokojeni.

"S každou návštěvou Dallary je pokrok na autě znatelnější. Sledovali jsme vývoj modelu v aerodynamickém tunelu a brzy vůz uvidíme v jeho finální podobě," slibuje Campos.

Na práci Dallary dohlíží inženýr z týmu Toni Cuquerella. "Projekt je opravdu v pokročilém stádiu. Prošli jsme už všemi interními homologačními testy. Dallara neobyčejně tvrdě pracuje již několik měsíců a s aktuálními výsledky jsme spokojeni," pochvaluje si. "Díky pokročilému vývoji a datům od Dallary jsme mohli provést první počítačové simulace jízdy téměř na všech okruzích, kde se v roce 2010 pojedou velké ceny."

Továrnu Dallary navštívil kvůli výrobě sedačky také zatím jediný potvrzený pilot španělské stáje Bruno Senna. I ten byl nadšený. "Posadit se do auta a připravovat sedačku, to vše jsou další kroky směrem k účasti v únorových testech formule jedna," těší se na svůj vstup do nejvyšší formulové kategorie. 

"Již dříve jsem závodil v autech vyrobených Dallarou a stoprocentně věřím v její způsob práce, zkušenosti a kvalitu," připomíná Brazilec. "Jsme nový tým a na začátku se určitě budeme trochu trápit, ale pokud budeme nadále takto pracovat, dokážeme předvést v první sezoně dobrý vstup do šampionátu."

O druhém jezdci se zatím jedná. Campos by za volantem svého vozu rád viděl některého ze zkušených španělských pilotů. Nejčastěji se mluví o testovacím jezdci McLarenu Pedru de la Rosovi, v úvahu připadá i testman Ferrari Marc Gené. Ten se ale nechal slyšet, že je v Maranellu spokojen a odcházet se mu nechce.

Italská Dallara má již zkušenosti z formule 1 z let 1988 až 1992, kdy připravovala monoposty pro stáj BMS Scuderia Italia. Její jezdci však získali dohromady jen patnáct bodů. Poté Dallara postavila podle návrhu Harveyho Postlethwaita v roce 1999 šasi pro Hondu, ale po náhlém úmrtí slavného konstruktéra z plánu na návrat japonského výrobce na pár let sešlo. Pro sezonu 2006 měl podvozky italského výrobce používat Midland, ale ten se nakonec rozhodl odkoupit tým Jordan a navázat na vývoj jeho vozu.

Dallara, která má zkušenosti z nižších formulí i sportovních prototypů, se tak vrací do formule 1 až nyní prostřednistvím týmu Campos.

Další článek: Komentář: Hra s ohněm v podání Buttona a McLarenu

20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00