Bývalý konstruktér Sauberu Rinland bude působit ve Světové sérii Auto GP

Inženýr s více než dvacetiletou praxí v F1, bývalý hlavní konstruktér Sauberu, Sergio Rinland bude ve Světové sérii Auto GP spolupracovat s týmem Puma 3 M-Sport.
Bývalý konstruktér Sauberu Rinland bude působit ve Světové sérii Auto GP

Dlouholetý designér vozů formule 1 Sergio Rinland začal spolupracovat s týmem Puma 3 M-Sport. Ten se má v roce 2014 účastnit Světové série Auto GP, která vzešla z někdejší italské formule 3000. Mezi vítězi série a jejích předchůdců najdeme i současné jezdce formule 1 Felipeho Massu (2001) a Romaina Grosjeana (2010). Argentinský inženýr bude mít na starosti týmové oprace a vylepšování vozu. Se stájí se už v minulém měsíci účastnil testů ve Vallelunze.

Jedenašedesátiletý rodák z Buenos Aires vstoupil do formule 1 v roce 1983 s týmem RAM. Roku 1986 byl součástí designerského oddělení Patricka Heada v týmu Williams. V letech 1987 až 1991 působil u Brabhamu. V sezoně 1988, kterou anglický tým vynechal, si odskočil k Dallaře, aby pro ni navrhl její první šasi F1. Roku 1992 vyvinul vůz pro tým Fondmetal, po jeho odchodu z F1 připravoval s Danem Gurneym projekt vstupu Toyoty do CART. V roce 1995 se vrátil do F1 s týmem Forti a v letech 1996 až 1999 spolupracoval s Benettonem. 

Jako hlavní konstruktér dosáhl největších úspěchů u Sauberu, pro který navrhl jeho do té doby nejúspěšnější monopost C20 s revolučním dvoukýlovým předním zavěšením. Švýcarský tým s ním v roce 2001 obsadil čtvrté místo v Poháru konstruktérů. V roce 2002 Argentinec působil ve stejné u Arrowsu, ale ten z finančních důvodů nedokončil sezonu.

Rinland poté založil vlastní společnost Astauto Ltd. zabývající se poradenstvím v oblasti inženýrství a managementu v motorsportu. Spolupracoval například s týmem Eddieho Cheevera v Indycar, se stájemi Coloni a Trident v GP2 a s týmem Modena ve vytrvalostních závodech. V letech 2007 až 2011 působil současně v týmu Epsilon Euskadi, který se v roce 2010 ve výběrovém řízení ucházel o vstup do F1 jako třináctý tým.

V rámci své společnosti se angažoval také při začleňování simulací a alternativních zdrojů do motorsportu, spolupracoval s FIA při vývoji elektronické formule a pomáhal se simulacemi revolučního vozu Nissan DeltaWing, který v roce 2012 startoval v závodě 24 hodin Le Mans.

Další článek: Massa: Vettel si úspěchy zaslouží, odvádí vynikající práci

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)