Inženýr s více než dvacetiletou praxí v F1, bývalý hlavní konstruktér Sauberu, Sergio Rinland bude ve Světové sérii Auto GP spolupracovat s týmem Puma 3 M-Sport.
Dlouholetý designér vozů formule 1 Sergio Rinland začal spolupracovat s týmem Puma 3 M-Sport. Ten se má v roce 2014 účastnit Světové série Auto GP, která vzešla z někdejší italské formule 3000. Mezi vítězi série a jejích předchůdců najdeme i současné jezdce formule 1 Felipeho Massu (2001) a Romaina Grosjeana (2010). Argentinský inženýr bude mít na starosti týmové oprace a vylepšování vozu. Se stájí se už v minulém měsíci účastnil testů ve Vallelunze.
Jedenašedesátiletý rodák z Buenos Aires vstoupil do formule 1 v roce 1983 s týmem RAM. Roku 1986 byl součástí designerského oddělení Patricka Heada v týmu Williams. V letech 1987 až 1991 působil u Brabhamu. V sezoně 1988, kterou anglický tým vynechal, si odskočil k Dallaře, aby pro ni navrhl její první šasi F1. Roku 1992 vyvinul vůz pro tým Fondmetal, po jeho odchodu z F1 připravoval s Danem Gurneym projekt vstupu Toyoty do CART. V roce 1995 se vrátil do F1 s týmem Forti a v letech 1996 až 1999 spolupracoval s Benettonem.
Jako hlavní konstruktér dosáhl největších úspěchů u Sauberu, pro který navrhl jeho do té doby nejúspěšnější monopost C20 s revolučním dvoukýlovým předním zavěšením. Švýcarský tým s ním v roce 2001 obsadil čtvrté místo v Poháru konstruktérů. V roce 2002 Argentinec působil ve stejné u Arrowsu, ale ten z finančních důvodů nedokončil sezonu.
Rinland poté založil vlastní společnost Astauto Ltd. zabývající se poradenstvím v oblasti inženýrství a managementu v motorsportu. Spolupracoval například s týmem Eddieho Cheevera v Indycar, se stájemi Coloni a Trident v GP2 a s týmem Modena ve vytrvalostních závodech. V letech 2007 až 2011 působil současně v týmu Epsilon Euskadi, který se v roce 2010 ve výběrovém řízení ucházel o vstup do F1 jako třináctý tým.
V rámci své společnosti se angažoval také při začleňování simulací a alternativních zdrojů do motorsportu, spolupracoval s FIA při vývoji elektronické formule a pomáhal se simulacemi revolučního vozu Nissan DeltaWing, který v roce 2012 startoval v závodě 24 hodin Le Mans.