Bývalý designér Ferrari vzpomíná, jak si nebyl jistý Schumacherovým jezdeckým stylem

Bývalý designér Ferrari John Barnard přiznal, že se během začátků působení Michaela Schumachera snažil německého pilota formule 1 přesvědčit, aby změnil svůj jezdecký styl.
Bývalý designér Ferrari vzpomíná, jak si nebyl jistý Schumacherovým jezdeckým stylem

Brit stojí za Ferrari F310, se kterým Schumacher absolvoval v roce 1996 svou první sezónu u Scuderie po přestupu z Benettonu. Schumacher v tom roce vyhrál tři závody a v konečném hodnocení obsadil třetí místo.

Barnard dříve spolupracoval s jezdci jako Nigelem Mansellem a Alainem Prostem, kterého označil za pilota, se kterým se mu pracovalo nejlépe. Schumacher se ale od ostatních odlišoval.

„Michael byl rychlý, ale... nelíbilo se mi, jakým způsobem měl nastavené auto. Podle mě to nebyla správná cesta,“ vzpomíná Barnard v podcastu F1 Beyond the Grid.

Kariéra Schumachera ve fotografiích. Legenda dnes slaví 51. narozeniny

Kariéra Schumachera ve fotografiích. Legenda dnes slaví 51. narozeniny

„Snažil jsem se s Michaelem mluvit a vyjádřit svůj názor. 'Podle mě je auto rychlé, když má stabilní zadní část, když ti mohu nabídnout po celou dobu maximální trakci na zadních kolech, můžeš sešlápnout plyn dříve a budeš rychlejší',“ domníval se Barnard.

„Michael tak ale nejezdil. Chtěl přední část, kde mohl naplno zatočit volantem, pustit to do zatáčky a o zadní část auta by se už postaral. Všichni ostatní říkali: 'Nám se to nelíbí, protože když to uděláme, zadní část se roztočí'.“

Jedinečný přístup k nastavení auta pak Barnard vidí jako zdroj neúspěchu, kterým skončil Schumacherův návrat do formule 1 s Mercedesem v letech 2010 až 2012.

„Chtěl bych být mouchou na zdi, když závodil v roce 2010 pro Mercedes vedle (Nica) Rosberga. (Schumacher) Často na Rosberga nestačil a já si pomyslel, že je to zvláštní a něco se tam děje. Mám takovou teorii, že Rosberg chtěl, tak jako většina jezdců, auto se stabilní zadní částí,“ říká Barnard.

Schumacher je duchovním otcem našeho úspěchu, říká Wolff

Schumacher je duchovním otcem našeho úspěchu, říká Wolff

„Michaelovi se to ale nelíbilo a když mu pak nastavili auto podle jeho gusta, byl rychlejší než Rosberg, ale celkově pořád nebyl rychlý. Myslím, že (problémem byl) Michaelův přístup k tomu. Bylo to dobré, když byl mladý, protože jeho reakce byly úžasné, ale jak byl starší, myslím, že ten systém už tak dobře nefungoval.“

Foto: Getty Images / Bongarts

Další článek: Hülkenberg vyčkává v "mrtvém" Monaku, kde byl napomenut za porušení zákazu vycházení

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10