Být třetím jezdcem je lepší než sedět doma, zjistil Kovalainen

Heikki Kovalainen změnil názor na pozici třetího jezdce Caterhamu, pomohly mu k tomu první závody letošní sezóny.
Být třetím jezdcem je lepší než sedět doma, zjistil Kovalainen

U Caterhamu obsadili závodní sedačky Charles Pic a Giedo van der Garde, Kovalainen se tak ocitl bez místa. Ale dokud to nebylo úplně zřejmé, odmítal jinou roli.

"Před Vánocemi mi Tony Fernandes (majitel Caterhamu) nabídl příležitost odjet pár pátků a pomáhat s vývojem vozu, ale já byl proti," přiznal pro Autosport. "Chtěl jsem být závodním jezdcem a tým se rozhodl až v únoru, když podepsal s Giedem van der Gardem."

Fin měl nabídky na třetího jezdce i od jiných týmů, také mohl jít soutěžit do jiné série nebo komentovat závody v televizi. Ale všechno odmítl. Nakonec se ocitl bez práce a formuli 1 jen sledoval.

"Jak utíkal čas, nikdy jsem neměl pocit, že je katastrofa, že nejsem na roštu F1, ale chtěl jsem být stoprocentně připravený na návrat. Když už se žádná jednání nevedla, začal jsem sledovat testy a poté začala sezóna v Austrálii. Pak jsem si pomyslel: 'Páni, já tam fakt chci být.'"

"Můj pohled se změnil a už jsem nebyl proti pozici třetího jezdce, protože přispívat Caterhamu je mnohem lepší než sedět doma. Plánoval jsem odpočinek, ale ne tak dlouhý!"

Kovalainen teď Caterhamu pomáhá s vývojem vozu, ale jeho cílem zůstává návrat do závodní sedačky. "V této fázi života jsem nebyl připravený dělat něco jiného (než F1) nebo zůstat doma. Po několika měsících mimo mi to opravdu začalo scházet. A to je určitě znamení, že to máte zkusit znovu."

Další článek: De Villotaová stále čeká na závěry vyšetřování své nehody

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10