Díky zlepšení, kterého tým Sauber v letošní sezóně formule 1 dosáhl, může příští rok podle jeho jezdce Marcuse Ericssona bojovat o pozici nejlepšího týmu ze středu pole.
Zatímco v minulých sezónách patřily Sauberu poslední příčky, letos i díky podpoře od Alfy Romeo a letošním pohonným jednotkám Ferrari švýcarský tým pravidelně bojuje o body.
Po loňském desátém místě v Poháru konstruktérů, což bylo pro tým nejhorší celkové umístění v historii, letos Sauberu po polovině sezóny patří s 18 body devátá pozice. Dobrými výkony k tomu přispívá také nováček Charles Leclerc, který bodoval v pěti závodech. V Rakousku se navíc Sauberu poprvé od Velké ceny Číny v roce 2015 podařilo bodovat s oběma piloty.
„Myslím, že to není nereálný cíl,“ odpověděl Ericsson pro Crash.net na otázku, zda podle něj může příští rok Sauber bojovat s týmy jako Renault nebo Haas.
„Vaše cíle jako týmu musí být vždy vysoké a myslím, že se zlepšením, kterého jsme letos dosáhli, musí být naším cílem být příští rok na čele středu pole. Uvidíme, myslím ale, že to není nereálné. Myslím, že v týmu je obrovský potenciál. Když přijdete do továrny, tak vybavení je skvělé a větrný tunel je také úžasný. Pokud v tom dokážeme pokračovat, měli bychom být schopni vrátit se na úroveň z roku 2012,“ připomíná Ericsson ročník, ve kterém jezdci Sauberu Sergio Pérez a Kamuj Kobajaši dokázali získat čtyři umístění na stupních vítězů.
Sám Ericsson je přitom rád, že po náročných sezónách může nyní bojovat o body.
„Ve srovnání s posledními sezónami je příchod na závod úplně jiný, protože v posledních dvou sezónách jsem věděl, že potřebujeme velkou nehodu nebo úplnou změnu v počasí. Potřebovali jsme, aby se stala spousta věcí z vnějšku, abychom měli šanci bodovat, a to je velmi smutné. Bojovat jste mohli pouze se svým týmovým kolegou, takže po mentální stránce to bylo velmi obtížné,“ řekl Ericsson.
„Teď do závodního víkendu jdeme s tím, že pokud uděláme všechno správně, tak budeme v neděli bojovat o body. Pokud to zkazíme a nebudeme mít dobrý víkend, pak budeme zřejmě vzadu.“
Foto: Getty Images / Charles Coates