Být předjet o kolo bolí, přiznává Ferrari

Nejlepší část závodu pro Scuderii představoval start, po kterém dokázal domácí Fernando Alonso zvednout diváky ze sedadel. Skvělý vývoj ovšem netrval dlouho.
Být předjet o kolo bolí, přiznává Ferrari

"Není pochyb o tom, že nejlepší částí závodu byl start. Na tuto oblast jsme se hodně zaměřili, dnes jsme viděli výsledek. Bylo skvělé vidět lidi na tribunách, jak se radují! Snažil jsem se udělat maximum, udržel jsem za sebou nejrychlejší po dvacet kol, pak už víc provést nešlo. Byli jsme pod tlakem, pořád byli vidět ve zpětných zrcátkách. Snažili jsme se kopírovat a přizpůsobovat se jejich pohybům. To znamenalo odjet téměř polovinu závodu na tvrdé směsi. To nám hodně uškodilo a ještě zvýšilo naši ztrátu, která neodráží realitu. Schází nám aerodynamický přítlak. Neměli jsme tu křídlo, které by této trati sedělo. Musíme opatrně zanalyzovat všechny zde nasazené novinky a zjistit, proč jsme po dvou týdnech ztratili na Red Bull i McLaren. Nyní hned míříme do Monaka. Jedná se o speciální závod, kde se může stát cokoliv. Jistě, je nám jasné, že ze všech tratí si právě tato žádá největší přítlak, ale to platilo i pro loňský rok, kdy jsme tam byli konkurenceschopní. Rozhodně po pěti závodech nechci přemýšlet o vzdávání se myšlenek na boj o titul. Naše ztráta je obrovská, ale stát se může pořád cokoliv, jsem si tím jist," řekl Alonso.

Felipe Massa má za sebou víkend, na který by zřejmě rád brzy zapomněl. Po nepříliš povedené kvalifikaci si body z Barcelony neodveze, zastavila ho technická porucha.

"Ke konci závodu nešlo řadit rychlostní stupně a musel jsem zastavit podél trati. Byl to příhodný konec příšerného víkendu. Naštěstí se můžeme okamžitě soustředit na Monako. To pro mě znamená takový druhý domácí závod, vzhledem k tomu, že tam žiju. Pozitivní taky je, že tam nebudeme používat tuto tvrdou směs pneumatik, která nám vůbec nesedla. Když jsme přezuli z volitelné na primární směs, trápili jsme se víc a víc. Chyběla nám přilnavost a snažil jsem se udržet vůz na trati. Díky strategii se nám podařilo dostat se před Mercedes a Petrova, ale nakonec to stejně bylo k ničemu. Neměli jsme dostatečný přítlak, abychom zprovoznili tvrdé pneumatiky. Trápilo nás to i jinde, ovšem zde to bylo ještě o něco horší," nechal se slyšet Massa.

Další článek: GP Španělska 2011 - neděle

17:06 | Zandvoort by prý raději letošní závod zrušil a soustředil se na příští rok, než aby se jelo před prázdnými tribunami.
11:18 | Mistr světa z roku 1997 a současný glosátor dění ve světě motorsportu Jacques Villeneuve dnes slaví 49 let.
7. dubna | Tak ne zřejmě ale už určitě..
7. dubna | Formule 1 zřejmě prodlouží "letní přestávku", která běží nyní (uzavření továren) z 21 dnů za 35 dnů.