Být konstruktérem ve F1 je šílené, říká Haas

Američanův tým bude již od svého debutu v roce 2016 těžit ze spolupráce s Ferrari.
Být konstruktérem ve F1 je šílené, říká Haas

Gene Haas je přesvědčen o tom, že být vlastním konstruktérem v současné formuli 1 je z pohledu nového týmu šílené.

Haas F1 Team vstoupí do F1 v roce 2016, již před časem však oznámil uzavření spolupráce s Ferrari coby dodavatelem pohonných jednotek a technickým partnerem.

Poté, co se ve F1 neudržely stáje Marussia a Caterham, Haas říká, že být vlastním konstruktérem je pro nový tým začínající od nuly velmi obtížnou zkouškou.

„Náš obchodní model ve formuli 1 je založen na našem týmu z NASCAR, kde používáme motory a šasi od jiných lidí,“ řekl Haas v rozhovoru pro Autoweek.

„Pokud se Caterham nevrátí, zbyde devět týmů, takže my budeme desátým týmem a já si nemyslím, že Bernie (Ecclestone) znovu povolí týmy začínající úplně od nuly.

Pokud dokážeme, že můžeme být úspěšní, možná vznikne model pro to, jak začít. Když se ale podíváte na někoho jako Caterham a Marussii, které začaly od ničeho, to zkrátka nefunguje.

Marussia a Caterham skutečně zvládly hodně na to, co měly. Založit celý tým, navrhnout své vlastní auto a vyrábět jeho komponenty. To skutečně naplnilo představu o tom být konstruktérem a postavit kompletní auto.

Když se na to ale dívám, říkám, že je to šílené. Nechápu, jak se v tom dokážete něco naučit. Pokud se chcete stát lékařem, musíte strávit deset let na lékařské škole. Musíte se od někoho učit. Proto jsme se spojili s Ferrari.“

Haasův tým nadále naplno pokračuje v přípravách na svůj debut ve F1. Minulý měsíc pořídil továrnu po zkrachovalé Marussii ve Velké Británii a během ledna se do ní začne stěhovat.

Další článek: Korea definitivně zmizela z kalendáře

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)