Být konstruktérem ve F1 je šílené, říká Haas

Američanův tým bude již od svého debutu v roce 2016 těžit ze spolupráce s Ferrari.
Být konstruktérem ve F1 je šílené, říká Haas

Gene Haas je přesvědčen o tom, že být vlastním konstruktérem v současné formuli 1 je z pohledu nového týmu šílené.

Haas F1 Team vstoupí do F1 v roce 2016, již před časem však oznámil uzavření spolupráce s Ferrari coby dodavatelem pohonných jednotek a technickým partnerem.

Poté, co se ve F1 neudržely stáje Marussia a Caterham, Haas říká, že být vlastním konstruktérem je pro nový tým začínající od nuly velmi obtížnou zkouškou.

„Náš obchodní model ve formuli 1 je založen na našem týmu z NASCAR, kde používáme motory a šasi od jiných lidí,“ řekl Haas v rozhovoru pro Autoweek.

„Pokud se Caterham nevrátí, zbyde devět týmů, takže my budeme desátým týmem a já si nemyslím, že Bernie (Ecclestone) znovu povolí týmy začínající úplně od nuly.

Pokud dokážeme, že můžeme být úspěšní, možná vznikne model pro to, jak začít. Když se ale podíváte na někoho jako Caterham a Marussii, které začaly od ničeho, to zkrátka nefunguje.

Marussia a Caterham skutečně zvládly hodně na to, co měly. Založit celý tým, navrhnout své vlastní auto a vyrábět jeho komponenty. To skutečně naplnilo představu o tom být konstruktérem a postavit kompletní auto.

Když se na to ale dívám, říkám, že je to šílené. Nechápu, jak se v tom dokážete něco naučit. Pokud se chcete stát lékařem, musíte strávit deset let na lékařské škole. Musíte se od někoho učit. Proto jsme se spojili s Ferrari.“

Haasův tým nadále naplno pokračuje v přípravách na svůj debut ve F1. Minulý měsíc pořídil továrnu po zkrachovalé Marussii ve Velké Británii a během ledna se do ní začne stěhovat.

Další článek: Korea definitivně zmizela z kalendáře