FIA v Silverstonu poprvé nastavila DRS tak, že jezdci mohli projet s otevřeným DRS i první dvě zatáčky. Kromě výletů mimo trať došlo v neděli k nehodě Marcuse Ericssona.
„Myslím, že incidenty, kdy jezdci ztratili kontrolu v první zatáčce, protože měli otevřené DRS v zatáčce, byly volbou jezdce, stejně jako každá jiná volba, kterou uděláte v autě,“ řekl Whiting.
„Někdy se pokoušejí projet naplno, i když to není místo, které se dá projet naplno a roztočí se. Je to totéž. Je to jejich volba. Pokud si mysleli, že to dokážou, mohli to zkusit. Nebyl to žádný požadavek, který by měli splnit. Je to jako jakákoliv jiná volba, kterou jezdci a týmy udělají.“
Whiting také připustil, že třetí DRS zóna příliš nezlepšila předjíždění na Silverstonu. „Nemyslím si, že to pomohlo. Myšlenka byla taková, že se jezdci k sobě budou moci přiblížit více, než by jinak mohli, a proto by měli být v lepší pozici k útoku na rovince mezi 5. a 6. zatáčkou.“
Whiting je také proti tomu, aby mohli jezdci využívat DRS kdykoliv. „Myslím, že to nemá smysl, protože to povede jen k rychlejším časům na kolo. Celý princip DRS je pomoci při předjíždění a dovolit jim ho používat v místech, kde ho mohou použít v závodě. Zdá se mi to zcela logické.“
V Hockenheimu chce FIA opět přidat další DRS.
Foto: Getty Images / Mark Thompson