Bylo by pěkné, kdyby nová směrnice FIA přibrzdila Red Bull, tvrdí Wolff

Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že by ho potěšilo, kdyby nová směrnice FIA, která zpřísňuje dohled nad ohebností přítlačných křídel, zpomalila vozy Red Bullu. Zároveň ale říká, že neočekává, že by to mělo nastat.
Foto: Getty Images / Ryan Pierse
Bylo by pěkné, kdyby nová směrnice FIA přibrzdila Red Bull, tvrdí Wolff | Foto: Getty Images / Ryan Pierse

Počínaje nadcházející GP Singapuru začne platit nová směrnice FIA TD018, s jejíž využitím bude FIA efektivněji kontrolovat ohebnost přítlačných křídel.

Ohebnost křídel FIA kontroluje již delší dobu, a to i na základě článku 3.2.2, který najdeme v technických pravidlech a jenž říká, že „(...) všechny aerodynamické nebo karosářské součásti ovlivňující aerodynamické vlastnosti vozu musí být pevně fixovány a nepohyblivé vzhledem k jejich referenčnímu rámci definovanému v článku 3.3...“

K novému nařízení se nyní vyjádřil šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Bude to zajímavé. Myslím, že u Aston Martinu jste viděli, že udělali krok zpět, když se jim křídlo začalo méně ohýbat, ale neznám podrobnosti. Počkejme si a uvidíme,“ řekl Wolff, kterého cituje Autosport.

"Nevím, kdo toho využívá ve větší míře než ostatní, ale možná je to Red Bull...Bylo by hezké, kdyby zpomalili o pět desetin na kolo, ale nemyslím si, že to tak bude," dodal šéf Mercedesu.

Velké změny v rozložení síly jednotlivých týmů neočekává ani FIA.

„Nemyslím si, že se dočkáme velkých změn. V porovnání s jinými zásahy, provedenými v minulosti, neočekávám revoluci. Jedná se spíše o menší zásah do pravidel, takže týmy nekřičí a změny přijaly celkem dobře,“ uvedl šéf FIA pro oblast monopostů Nikolas Tombazis.

Další článek: V Singapuru to budeme mít těžší, než v Monze, předpokládá Leclerc

Témata článku: , ,