Byli jsme překvapení naším špatným výkonem v úvodu sezóny, říká Binotto

Ferrari je silné na rovinkách, ale ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Mattia Binotto přiznal, že tým udělal při návrhu auta chyby.
Byli jsme překvapení naším špatným výkonem v úvodu sezóny, říká Binotto | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Ferrari je rychlé na rovinkách, ale má problémy v zatáčkách a také se zahřátím pneumatik.

„Tyto pneumatiky vyžadují více přítlaku, aby se zahřály a pracovaly,“ řekl Binotto pro Autosport

„Ano, pokud bych se měl vrátit o rok zpět, soustředil bych se více na přítlak ve srovnání s tím, co máme a to i za cenu dalšího odporu (a tedy nižší rychlosti na rovinkách, pozn. redakce).“

Red Bull už je před Ferrari, myslí si Häkkinen

Red Bull už je před Ferrari, myslí si Häkkinen

Podle Binotta není jisté, že šlo vyloženě o problém konceptu. Šéf Ferrari také uvedl, že si na konci testů v Maranellu uvědomovali, že Mercedes postavil velmi silný balíček. Přesto očekávali, že jejich SF90 bude na úrovni Mercedesu W10.

„Byli jsme překvapeni naším špatným výkonem na začátku sezóny. Možná jsem si nemysleli, že budeme vpředu, ale očekávali jsme, že budeme stejně rychlí jako oni. V Austrálii tomu tak nebylo.“

Ještě větší šok však Ferrari zažilo v Barceloně. Na okruhu, kde v zimě dominovalo, najednou na Mercedes masivně ztrácelo.

„Je také pravda, že když se podíváte na první polovinu sezóny, je docela zvláštní, že některá auta fungují v určitých závodech dobře a v jiných ne. Dokonce i auta, která byla nejrychlejší na začátku sezóny, tak na některých tratích rozhodně nebyla nejrychlejší. Je to pro všechny opravdu nahoru a dolů. Pokud je třeba se na něco podívat, tak je to možná průměr.“

„Je možné, že zimní testování prostě bylo případem, kdy jsme byli nadprůměrně výkonní, nebo oni z nějakého důvodu ztráceli. V odlišné situaci, na různých okruzích, v jiném čase, při jiných povětrnostních podmínkách a na různých pneumatikách se to změnilo.“

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Räikkönen otevřeně o pití, kouření, rodině a knihách

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10