Byla to jedná z mých největších nehod, říká Hartley

Novozélanďan Brendon Hartley v sobotním volném tréninku na Velkou cenu Španělska vozů formule 1 absolvoval velkou havárii, kvůli které nemohl ani nastoupit do odpolední kvalifikace.

Pilot Toro Rosso se roztočil a ve velké rychlosti narazil zadní částí vozu do bariéry v deváté zatáčce Katalánského okruhu poté, co v nájezdu do zatáčky vyjel levými koly mimo trať.

Vůz byl po nehodě velmi poškozen a Hartley se nemohl zúčastnit kvalifikace. Věří však, že tým zvládne vůz opravit.

„Takhle velký náraz, je to zřejmě největší náraz, který jsem zažil,“ řekl Hartley pro Motorsport.com.

„Upřímně, nevzpomínám si, a to není proto, že jsem právě prožil náraz. Docela velkou nehodu jsem měl v prvním závodě WEC (Mistrovství světa vytrvalostních závodů) v roce 2016 (na Silverstonu), ale nakonec to nebyl tak velký náraz. Tato nehoda byla rozhodně tou největší, jakou jsem za dlouhou dobu měl.

Jel jsem zády do zdi, takže vlastně nevíte, jaký náraz přijde. Díval jsem se do zrcátek, abych přesně věděl, kdy to přijde. Trochu se zapřete, ale nikdy to není legrace.

Tento obrubník na vjezdu do deváté zatáčky využívám často, stejně jako mnoho dalších jezdců,“ dodal. „V tom kole jsem to přehnal o dva nebo tři centimetry a dotkl se trávy. Myslím, že tam byla nějaká díra a rychle mě to roztočilo. Poté jsem byl jen pasažérem. Takový malý rozdíl způsobí velké následky.“

Pro Hartleyho je to druhá nepovedená kvalifikace v řadě, když zezadu startoval také před dvěma týdny v Ázerbájdžánu.

„Je to zklamání. V posledních dvou kvalifikacích jsem nedokončil kolo,“ řekl. „Čína byla velmi dobrá, v nekonkurenceschopném voze jsem se dostal do Q2. Dnes ráno jsem byl s vozem spokojen.

V některých částech roku jsem byl spokojen s tím, jak to šlo. V Bahrajnu jsem byl zklamaný, když jsem nevyužil toho, že jsme měli opravdu dobré auto, a dnes znovu byl vůz opravdu konkurenceschopný a já neměl šanci se kvalifikovat. Není konec. Víkend nekončí. Neztratím sebedůvěru. V Baku jsem získal své první body a stále se budu snažit získat mnoho dalších.“

Foto: Getty Images / David Ramos 

Další článek: Fotogalerie: Sobota před GP Španělska 2018

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10