Byla to chyba, říká Vasseur o strategii Leclerca  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Byla to chyba, říká Vasseur o strategii Leclerca

V konečném důsledku to bylo jedno. Leclerc byl diskvalifikován. Po startu z pole position původně dojel na šestém místě. „Pomohla“ mu k tomu i trochu podivná strategie.

Austin byl závod na dvě zastávky. Pokud ale jedete ve středu pole nebo je váš vůz šetrný k pneumatikám, můžete zariskovat a zkusit strategii s jednou zastávkou. Pro Leclerca neplatilo ani jedno, přesto šlo Ferrari touto cestou.

„Je jasné, že máme smíšené pocity,“ řekl Frédéric Vasseur pro Motorsport.com. „Na jedné straně garáže s Carlosem jsme si vedli celkem dobře. Odstartovali jsme čtvrtí a dojeli čtvrtí. Skončili jsme dvě nebo tři sekundy za Norrisem a myslím, že všechno šlo dobře.“

Vasseur poskytl rozhovor ještě před diskvalifikací Hamiltona (a Leclerca). Sainz se poté posunul na třetí místo.

„S Charlesem, který byl po 12 kolech 10 sekund před Carlosem, jsme se odhodlali k jedné zastávce, a to nebyla dobrá volba. To je jasné.“

„Problém je asi v tom, že jsme o tom před závodem neměli jasnou představu, trochu jsme váhali a on trochu váhal v prvním stintu, jestli tlačit nebo netlačit. A udělali jsme chybu.“

„Před závodem to nebylo úplně jasné. Měli jsme dvě možnosti. Pokud jde o data, bylo to velmi, velmi těsné.“

F9EtYseWAAIIUSZ.jpg

Šéf Ferrari přiznal, že tým očekával, že ostatní pojedou do boxů také jen jednou.

„Myslím, že Hamilton neměl daleko k jedné zastávce. Russell jel myslím jasně na jednu zastávku, ale byl ve skupince poslední a to je pak mnohem jednodušší zastavit, když jste poslední a máte stejnou strategii jako ostatní.“

„Není to jen otázka toho, že jsou pneumatiky o nějaké desetiny pomalejší, ale také toho, co dělají ostatní.“

Podle Vasseure Leclercovi komplikovali život jezdci, kteří jeli na dvě zastávky.

„Pokaždé, když vás někdo předjede, ztrácíte dvě sekundy. To znamená, že když se to stane dvakrát, máte tam čtyři jezdce, ztrácíte osmkrát 1,5 sekundy. To je 12 sekund kvůli provozu.“

Vasseur nechce spekulovat o tom, kde by Leclerc dojel, pokud by jel na dvě zastávky.

„Myslím, že to není správný přístup. Musíte se soustředit na chybu, snažit se pochopit, proč jste udělali tu volbu, protože jsme byli přesvědčeni, že to byla ta dobrá, s prvky, které jsme v této fázi měli. Znamená to, že čísla, která jsme měli na boxové zdi a v továrně v této fázi závodu, nebyla dobrá.“

Doporučujeme

Články odjinud