Lewis Hamilton dojel v australské Grand Prix na šestém místě s půlminutovou ztrátou na týmového kolegu, ale tento závod považuje z hlediska svého výkonu za jeden z nejlepších své kariéry.
I když to na výsledku nebylo vidět, Grand Prix Austrálie byla jeden z vašich nejlepších závodů, že?
Lewis Hamilton: "Jistě. Jsem velmi hrdý na práci, kterou jsem odvedl v Austrálii. Tým mi vysvětil uvažování, které stálo za druhou zastávkou v boxech. Já chápu, o co se snažili, chtěli pokrýt Marka (Webbera) a Nica (Rosberga) v pozdější fázi závodu. Pořád se učíme o letošních pneumatikách a jejich opotřebení a možná jsme přecenili opotřebení, které postihlo přední jezdce. Poučíme se z toho a tyto znalosti využijeme k dalšímu zlepšení v této sezóně."
"Ale ano, můj závod byl úžasný. Opravdu jsem si ho užil. Byl to jeden z nejtěžších závodů, které jsem kdy jel. Byl to velmi čistý závod, měl jsem pár skvělých soubojů, předjížděl jsem a ukázal dobrou rychlost. Takové závody miluji. Snad to vypadalo dobře také v televizi. I když nikdy nezávodíte jen pro diváky, chtěli jsme předvést dobrou podívanou návštěvníkům a divákům doma u televize. Doufám, že si to užili."
Navzdory svým vlastním frustracím jste musel být velmi rád za Jensona a tým.
LH: "Ano. Jakmile Jenson skončil na tiskové konferenci, šel jsem za ním a objal jsem ho. Jeho jízdě v Austrálii se nedá nic vytknout, byla bezchybná a vítězství si naprosto zasloužil. A každé vítězství je mimořádné. Vítězství miluju, ale když ho nemůžu mít já, tak chci, aby ho získal týmový kolega."
"Je dobré tým vidět oslavovat Jensonovo vítězství. Výhry jsou pro náš tým důležité, protože nejen že všechny sblíží, ale také potvrzují správnost našeho postupu a přístupu. Po těžké sezóně 2009 a dávání se dohromady v zimě bude celý tým díky Austrálii mnohem silnější."
V Austrálii jste měl v závodě fenomenální rychlost, je v této oblasti vůz zvlášť dobrý?
LH: "Je pravda, že v Bahrajnu i Austrálii jsme měli lepší rychlost v závodě než v kvalifikaci. A i když je to povzbuzující, vyšlo najevo, že musíme vylepšit kvalifikační rychlost, pokud chceme pravidelně bojovat o vítězství v závodech. Je dobré být rychlý v závodě, ale pokud nedokážete postoupit ze své startovní pozice, tak se budete v závodě stejně trápit. Odjíždíme s pozitivními dojmy, náš vůz je rychlý, mnohem rychlejší než loni touto dobou, a zdá se být spolehlivý. Teď musíme pracovat na rychlosti na jedno kolo, čím dříve, tím lépe."
Právě jste zmínil spolehlivost. Tým dokončil s oběma vozy na bodech v obou závodech, jak důležitá je taková úroveň konzistence?
LH: "Klíčové pro dobrý šampionát je konzistentně bodovat. Naštěstí je díky novému bodovacímu systému snadnější bodovat v každém závodě, ale i tak je občas důležité dojet do cíle, posbírat body a nechat boj na příště. I takhle na začátku sezóny jsme viděli, že stačí malá chyba nebo technický problém, abyste se propadli pořadím. Tomu jsme se jako tým dokázali v minulých letech dobře vyhýbat."
"Stojí za mnou neuvěřitelný tým, během celé mé kariéry ve formuli 1 mi dává fenomenálně spolehlivý vůz a já vím, že každý bod může být na konci roku velmi důležitý. Zatímco si v oblasti spolehlivosti věříme, musíme zlepšit výkonnost, abychom s Jensonem mohli vozit velké body a posunout se nahoru v tabulkách šampionátu. Budu o to usilovat během příštích týdnů."
Kdy můžeme očekávat další zlepšení?
LH: "Nové díly vozíme na každý závod, někdy jsou větší, někdy menší. Pro Malajsii máme připravené úpravy, více jich budeme mít v Číně a stejně jako všechny týmy ještě více nových dílů nasadíme na začátku evropské sezóny. Ten závod (GP Španělska) velmi pravděpodobně určí výsledek šampionátu."